رئیس اداره مکانیزاسیون جهادکشاورزی گلستان گفت: سهمیه سوخت تراکتور‌ها و کمباین‌هایی که پلاک ندارند از اول آبان قطع می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  مریم برزنونی رئیس اداره مکانیزاسیون جهادکشاورزی گلستان با اشاره به پلاک گذاری ۳۷ درصد تراکتور‌ها و کمباین‌های مشمول پلاک گذاری در استان گفت: به منظور ساماندهی و مدیریت مصرف سوخت بخش کشاورزی، ماشین آلات کشاورزی ملزم به پلاک گذاری شدند و از ابتدای آبان ماه امسال، سهمیه سوخت فقط به ماشین آلاتی که پلاک شده اند تحویل می‌شود.


مریم برزنونی افزود: در گذشته شرایط سنی برای وسیله نقلیه وجود داشت که در حال حاضر این محدودیت برداشته شده و تمامی مالکین تراکتور‌ها و کمباین‌های استان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی شهرستان‌ها نسبت به پلاک گذاری اقدام کنند.


برزنونی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده از هفته گذشته پلیس دیگر هیچ هزینه‌ای برای بازدید تراکتور‌ها و کمباین‌ها دریافت نمی کند و کشاورز تنها فیش‌های مرتبط با پلاک گذاری را می پردازد.


او با بیان این که بزرگترین مشکل ما هزینه بیمه است، افزود: رایزنی‌های خوبی از سوی جهادکشاورزی با بانک مرکزی انجام شده تا بخشودگی بیمه سنوات قبل که از مردادماه حذف شده، برقرار شود.


به گفته برزنونی، پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی علاوه بر نقش آن در مدیریت مصرف سوخت، به کشاورزان در جهت دریافت تسهیلات بانکی، امنیت و نگهداری ماشین آلات و دریافت مزایای بیمه‌ای هنگام وقوع حوادث کمک خواهد کرد.


طرح پلاک گذاری در راستای اجرای تبصره (۱) ماده ۲۸ قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی مصوب سال ۱۳۸۹ در دستور کار قرار گرفته است. از آبان سال ۹۲ مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی طرح شماره گذاری ماشین‌های خودگردان را ابلاغ و اجرای آزمایشی آن از سال ۹۴ در شهرستان آق قلا شروع و در ادامه در دیگر شهرستان‌های استان دنبال شد.


انتهای پیام / فا


آبان آخرین فرصت پلاک گذاری کمباین و تراکتور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل حیدری
۱۹:۵۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
تراکتور هایی که مشکل شماره موتور دارن برای گرفتن پلاک چکار باید کنن