در نیمه نخست سال جاری، جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری به هشت هزار و ۳۰۰ نفر امدادرسانی کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  سید احمد مرتضوی فرد مدیرعامل هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در ۶ ماهه نخست امسال، خدمات امدادی این جمعیت به هشت هزار و ۳۰۰ نفر از حادثه دیدگان  ارائه شد.

او افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون امدادگران و نجاتگران به بیش از ۶۱۶ حادثه که توسط مرکز کنترل و هماهنگی استان از قبیل حوادث جاده‌ای، برف و کولاک، خدمات حضوری، دریایی، آوار، شهری، سیل و آبگرفتگی و کوهستان رانش زمینبه ثبت رسیده خدمات امدادی ارائه داده اند که این آمار در مدت مشابه سال قبل تنها ۵۷۹ مورد بود.

مرتضوی با بیان اینکه در این حوادث ۸ هزار و ۳۰۲ خانوار دچار آسیب شدند که به تعداد ۴۱ هزار و ۵۱۰ نفر امداد رسانی شد اضافه کرد: در مجموع ۲۹۲ نفر دچار مصدومیت شدند و از این تعداد ۶۱ نفر به صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفتند و ۲۹۲ نفر هم به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند و یک هزار و ۸۴۶ نفر نیز اسکان داده شدند.

او ادامه داد: ۹۸۰ تیم عملیاتی شامل ۳۴۷۶ نفر امدادگر و نجاتگر و پرسنل این وظیفه مهم را بر عهده داشتند.

مرتضوی گفت: در این حوادث از ۵۳۹ دستگاه آمبولانس، ۷۰ دستگاه خودرو نجات، ۷۶ خودرو کمک دار سبک، ۲ دستگاه خودرو سنگین، ۲۶ سورتی پرواز بالگرد و  ۱۵ قایق جهت امدادرسانی استفاده شد.

انتهای پیام/خ

امدادرسانی هلال احمر به ۶۱۶ مورد حادثه

برچسب ها: هلال احمر ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار