۲۷ موکب از استان چهارمحال و بختیاری در مسیر پیاده روی اربعین حسینی (ع) به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد اربعین استان گفت: امسال ۲۷ موکب از این استان در مسیر پیاده روی اربعین حسینی (ع) به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

او از فعال شدن ۱۴ کمیته ستاد اربعین حسینی این استان خبر داد و افزود: این کمیته‌ها در قالب کمیته‌های مردمی، فرهنگی، زیرساخت‌ها، اسکان، تغذیه، بهداشت و درمان، اعزام و امنیت فعال شده است.

مردانی اضافه کرد: قانونمندی و هدایت مراسم پیاده روی اربعین حسینی وظیفه همگانی است و این کمیته‌ها نقش مهمی در برنامه ریزی اعزام زائران استان بر عهده دارند.

او با اشاره به اینکه پارسال ۹ هزار و ۵۰۰ زائر از این استان در پیاده روی اربعین حسینی (ع) شرکت کردند پیش بینی کرد: امسال این تعداد دو برابر شود.

مردانی، کمک‌های نقدی مصوب شورای اسلامی شهرکرد مرکز استان برای ساخت سرویس حمام زائران اربعین را ۲۵۰ میلیون ریال و مبلغ تأمین مایحتاج موکب‌های استان را نیز ۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

او گفت: اعزام یک خودروی مجهز آتش‌نشانی، سه دستگاه تانکر آبرسانی، ارسال چهار تریلر محموله آب معدنی و حدود ۲۵ تن آرد از عمده کمک‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی استان است.

معاون افزود: بسیج، آموزش و پرورش، رسانه‌ها، جمعیت هلال احمر، شورا‌های اسلامی شهر و روستا، مساجد، هیئت‌های مذهبی و سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امورخیریه استان در زمینه جذب کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی و اطلاع رسانی نقش مهمی برعهده دارند.

انتهای پیام/ف

پیش بینی شرکت ۱۸ هزار زائر از چهارمحال و بختیاری در پیاده روی اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار