استاندار خوزستان شایعه اخراج ۱۵۰ نفر از کارگران هفت ‎تپه را تکذیب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان درباره شایعات منتشرشده مبنی ‎بر اخراج ۱۵۰ نفر از کارگران هفت ‎تپه گفت:  اخراج ۱۵۰ نفر از کارگران هفت تپه صحت ندارد و  کذب است.

شریعتی در ادامه ضمن تکذیب لیست جدید از اخراج کارگران، افزود: ممکن است برخی کارگران فصلی باشند؛ یعنی برای کشت، نیرو گرفته می ‎شود، این موضوع در صنعت نیشکر، امری طبیعی است. امسال هم حدود ۱۰۰۰ نفر نیرو برای فصل کشت، گرفته شد که حالا کارشان تمام شده‎ است.


بیشتر بخوانید: پیگیر رفع مشکل کارگران اخراجی هفت تپه هستیم


استاندار خوزستان ادامه داد: از بین کارگران دائم هفت‌تپه، تنها ۲۰ نفر قراردادشان تمام شده ‎است. تمدید قرارداد نداشته‌اند که این جزو حقوق کارفرما و کارگر است که بخواهد ادامه بدهد یا نه. اما اگر خلاف قانون امری اتفاق بیافتد، متولیانی هستند از جمله اداره کل کار، که می ‎توانند به این امور رسیدگی کنند.

از سال گذشته، تمام حقوق کارگران هفت‌تپه به روز و سنوات کارگران پرداخت شد

او گفت: از سال گذشته، تمام حقوق این کارگران و سنوات آنها پرداخت شد.

استاندار خوزستان در پاسخ به این پرسش که چرا امروز هفتمین روز از اعتصاب کارگران هفت‌تپه است، اظهار داشت: بخش کشاورزی در حال انجام کارش است و روزی ۶۰ هکتار کشت می‎ کند، بخش صنعت هم دارد کارش را انجام می ‎دهد که در حال بازسازی کارخانه برای آبان ماه است. فقط بخش تجهیزات، آن‎ هم برای عدم تمدید قرارداد این بیست نفر، اعتراض دارند. اما حقوق آن‌ها به روز است، حقوق تیرماه را گرفته ‎اند و الان باید مردادماه را بگیرند.

شریعتی در واکنش به احضار بیش از ۲۰ نفر از کارگران هفت‎ تپه به پلیس امنیت، گفت:  نیروی انتظامی برای بررسی موضوع و جلوگیری از تضییع حقوق کارگر و کارفرما، از کارگر و کارفرما به‌صورت جدا دعوت کرده‎ است.

او افزود:  ۱۷ نفر از این کارگران پس از بررسی‌ها و برگزاری نشست‌های مرتبط با این موضوع، تعهد دادند که همکاری بیشتری داشته و به سرکار خود برگشتند.

شریعتی ادامه داد: تاکنون یک هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های این شرکت به زیر کشت نیشکر کشت رفته و امیدواریم به مرز ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار برسد، کارخانه نیز در حال اورهال شدن است و در یک سال گذشته هفت تپه روند به نسبت خوبی را طی کرده که باید تلاش کنیم این روند ادامه پیدا کند.

او  با تاکید بر اینکه کشت و صنعت نیشکر در سال زراعی جاری برای کشت بیشتر آماده شده، افزود: در سال زراعی گذشته در همین زمان ۲۵ هزار تن نیشکر از زمین‌های این شرکت برداشته شده بود که میزان آن بسیار ناچیز بود؛ از سوی دیگر خشکسالی پارسال و نیز سیل امسال باعث شد تولیدات همه شرکت‌های نیشکری کاهش پیدا کند به طوری که تولید شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از ۵۸۰ هزار تن به ۳۰۰ هزار تن رسید.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: تلاش شده تا با کشت بیشتر در این شرکت، تولید آینده افزایش یابد و بتوان خسارات را جبران کرد؛ مثلا در شرکت توسعه نیشکر، مقرر شده ۲۱ هزار و ۴۰۰ هکتار زیر کشت نیشکر برود که تاکنون ۲۰ هزار هکتار کشت شده است؛ در کشت و صنعت هفت تپه نیز روی ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار کشت برنامه ریزی شده که تاکنون یک هزار و ۷۰۰ هکتار کشت شده است.

او  بیان کرد: کشت نیشکر در زمین‌های هفت تپه همچنان ادامه دارد و بنا است تا یکم آبان کشت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار محقق شود.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۰:۰۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
استاندار یه طوری تو این گزارش حرف میزد که من فکر کردم کارخانه هفت تپه صاحبش خودش.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۰:۰۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
استاندار یه طوری تو این گزارش حرف میزد که من فکر کردم کارخانه هفت تپه صاحبش خودش.
India
یک جوان فقیر
۰۰:۰۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
تنها چیزی که تو این حکومت ارزش ندارد جون آدمیزاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
مرگ بر سیستم و سرمایه داری و دست های پشت پرده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۳۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
کمی از پول اختلاس شده رو بدید به کارخانه هپکو ، تا همه کارگران مشغول بشن و اینقدر دغدغه بیکار شدن نداشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
مرگ بر مفسدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
ما از رهبر میخوایم به داد مملکت برسه
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۷:۰۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
کارگر در ایران مثل ابزاری است که هر وقت کار نکند یا کهنه شود دور میاندازندش نه تعمییرش میکنند ونه در جای دیگری از ش استفاده میکنند زیرا ابزار فراوان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
هر کاری برای کارگر انجام بشود باز هم کم است هیچ مسئولی نمیتواند مثل کارگر کار کند پس قدر این قشر زحمت کش را بدانید این بنده های خدا حقوقی که میگیرند فقط کفاف خرج غذای خانواده است پیمانکار جماعت را جمع کنید و مستیم با اینها قرارداد ببندید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۷:۰۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
مسئول سرمایه دار وافتاب ندیده وشکم پر چه خبر از کارگر گرسنه دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
مخاطب باشگاه خبرنگاران جوان
۱۵:۵۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
همه نیاز مالی دارند.