امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی نباید به دنبال تحقیر یکدیگر باشیم، گفت: دعوت دین اسلام به این است که متعادل گام برداریم و سخن بگوییم و کار تبلیغی و رسانه‌ای عادلانه اینگونه است.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرک صنعتی شیراز/آیت الله دژکام: در جامعه اسلامی تحقیر جایگاهی نداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس که به میزبانی شهرک صنعتی بزرگ شیراز برگزار شد، گفت: بعضی رسانه‌ها به جای نقد با آبروی افراد بازی می‌کنند و دنبال سیاه‌نمایی هستند، درحالی که در جامعه اسلامی نباید به دنبال سیاه‌نمایی باشیم و نام آن را نقد بگذاریم.

او افزود: مسیر کار عدالت محور و تبلیغات عادلانه باید به گونه‌ای باشد که افراد بتوانند گذشته، حال و آینده خود را در نظر بگیرند و برای حرکت به سمت آینده با نگاهی به گذشته اقدام کنند.

امام جمعه شیراز با اشاره به وضعیت ایران در حدود ۵۰ سال پیش، عنوان کرد: نباید گذشته تاریخی خود را فراموش کنیم و در این یادآوری نیز نباید بنای تحقیر همدیگر را داشته باشیم؛ اما باید بدانیم وضعمان چه بود.

آیت الله دژکام گفت: امروز به آمریکا می‌گوییم اگر هواپیمای شناسایی بخواهد از مرز ما رد شود آن را می‌زنیم، یعنی می‌زنیم و نه اینکه می‌گیریم. امروز فرمانده ارتش ما به آمریکایی‌ها رسماً اعلام می‌کند که اگر یکی بزنی ۱۰ تا می‌خوری؛ این موضوع درمقابل وضعیت کاپیتولاسیون است.

او با اشاره به قدرت نظامی ایران، ابراز داشت: تردیدی نیست که امروز کسی در منطقه نمی‌تواند مقابل ما بایستد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه دشمن درحال رصد ماست، گفت: دشمن می‌داند ما در کجا هستیم و چطور باید فشار بیاورد. آنچه آن‌ها دارند پشت سر هم تکرار می‌کنند، بحث مسائل اقتصادی و تحریم‌هاست.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: وضعیتی که در باب اقتصادی و صنعتی و تولیدی داریم شبیه همان وضعیتی است که در دهه ۶۰ در باب مسائل نظامی داشتیم. گرچه می‌گوییم چند کارخانه‌مان کار می‌کند؛ در مقابل چند کارخانه‌مان هم کار نمی‌کند.

او با تاکید بر اینکه باید کار‌ها را به‌گونه‌ای در عرصه اقتصادی سامان دهیم که نتوانند بگویند تحریم‌های فلج‌کننده اعمال می‌کنیم، گفت:در عرصه اقتصاد بحث مزیت نسبی است. لازم نیست همه چیز را ما تولید کنیم. ما می‌خواهیم با دنیا تعامل داشته باشیم؛ اما در عین حال مذاکره تحت فشار و تحریم را نمی‌پذیریم.

امام جمعه شیراز نابسامانی فعالیت‌ها در عرصه‌های تولیدی و اقتصادی را یکی از مشکلات این عرصه دانست و گفت: در زمینه برقراری ارتباط و کسب اطلاع از یکدیگر گاهی دچار مشکلاتی هستیم که با وجود تلاش‌ها باعث ایجاد مانع می‌شود.

وی همچنین با همراهی مدیرکل سازمان صمت استان، مدیرکل شرکت‌های صنعتی و جانشین فرمانده کل سپاه فجر فارس و مسئولان از صنایع و شرکت‌های صنعتی شیراز بازدید و از نزدیک به بررسی مشکلات و مسائل صنایع و کارخانجات پرداخت.

در پایان این مراسم از فعالان پرتلاش سازمان آتش نشانی شیراز، خانواده‌های جانباز و ایثارگر و عرصه رسانه تقدیر شد.
انتهای پیام/م

آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار