امام جمعه شیراز با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در برخی مناطق این کلانشهر، گفت: آسیب‌های اجتماعی در مناطق تاریخی شیراز زیبنده سومین حرم اهل‌بیت (ع) نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در کلانشهر شیراز و لزوم اقدام جدی در این خصوص، گفت: متاسفانه در برخی "مناطق تاریخی" شهر شیراز شاهد آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، انحرافات جنسی، فقر و کارتون خوابی هستیم.

او با تاکید بر اینکه باید برای این آسیب‌ها چاره‌ای اندیشیده شود و در جایی که تمامی مردم دنیا آن را می‌بینند، این یک درد مضاعف است، افزود: متاسفانه برای زیارت به بعضی از اماکن متبرکه در این شهر با این آسیب‌ها مواجه می‌شویم و این زیبنده سومین حرم اهل‌بیت (ع) نیست.

آیت الله دژکام ادامه داد: برای حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی در برخی مناطق آسیب‌زا، اقداماتی شده، اما واقعیت این است که خیلی‌ها جرئت نمی‌کنند در این مناطق حتی قدم بزنند! و بنده مطمئنم اگر اقدام مناسبی نکنیم، این آسیب‌ها حل نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه شیراز با بیان اینکه شهرداری‌ها ملزم هستند که در رابطه با آسیب‌های اجتماعی اقدام کنند، افزود: در شهرداری باید به مسائل انسانی توجه بیشتری شود و این مسائل در اولویت باشد چراکه کار شهرداری تنها پل ساختن و کار عمرانی نیست.

او ادامه داد: سوای شهرداری مراکز دیگری مانند بسیج، تشکل‌های مردمی و... نیز باید در مقابله با آسیب‌های اجتماعی اقدام کنند.

دژکام گفت: متأسفانه این مجموعه‌ها هماهنگی لازم را با یکدیگر نداشته و به همین دلیل تبدیل به یک جریان اصلاحگر نمی‌شوند که از مدیران اصلی شهر تقاضا دارم که با مشورت باهم یک هماهنگی ایجاد کنند و گاهی نیز گزارش دهند که چکار کرده‌اند.

او بیان کرد: مدیران برنامه‌ریزی کنند و بگویند پس از ۵ سال این آسیب‌ها کاهش‌یافته است و متأسفانه باید گفت اقدامات گذشته تأثیر آن‌چنانی نداشته است.

دژکام همچنین گفت: دلمان می‌خواهد نگاه به منطقه تاریخی شیراز به‌گونه‌ای باشد که به دنیا سومین حرم اهل‌بیت (ع) را نشان دهیم که به شایستگی اداره می‌شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار هفته گذشته نمایندگان مجلس خبرگان با رهبر انقلاب گفت: بنا به فرموده ایشان هرکسی که در این کشور نفس می‌کشد حق شهروندی دارد و حفاظت از این حق، بر عهده نظام اسلامی است.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: در این راستا قوه قضاییه اقداماتی در خصوص حقوق و امنیت عمومی، لایحه حفظ کرامت زنان و مبارزه با مفاسد اقتصادی انجام داده که جای تقدیر دارد.

امام‌جمعه شیراز همچنین با اشاره به تحریم‌های ظالمانه استکبار علیه ایران و بیان اینکه تحمل یک سال و نیم تحریم جز با ایمان حاصل نمی‌شد و این ایستادگی نشانه ایمان است، افزود: ظلمی که به ملت ما و ملت‌ها به جرم ایمان داشتن به پیامبر و اهل‌بیت (ع) می‌شود را خدا می‌بیند و او به‌یقین منتقم است.

او مقاومت را راه پیروزی بر استکبار دانست و افزود: سختی‌های عرصه مقاومت روزی تمام خواهد شد و ما تا جایی که ظالمان را سر جای خود ننشانیم، دست از مقاومت برنخواهیم داشت.
انتهای پیام/م

خطبه های امروز نماز جمعه شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار