کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا و متحدانش بدانند یمن هم قدرت نظامی و هم انگیزه لازم برای جنگیدن دارد.

نسبت دادن قدرت یمن به ایران یک وهم است/عربستان هیچ راهیی جزء تسلیم ندارد.محمدکاظم انبارلویی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌ها گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حمله انصاراللّه یمن و به اسارت درآمدن هزاران مزدور سعودی اظهار کرد: آمریکا با نسبت دادن حملات یمن به عربستان به خصوص حمله به آرامکو، نمی‌خواهد قدرت یمن را بپذیرد.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: در عملیات اخیر که انصاراللّه سه تیپ از نیروهای ائتلاف را منهدم کرده است، قدرت نظامی یمن برای آمریکا مشخص شد و آنها به این نتیجه رسیدند که نباید یمنی‌ها را دسته کم بگیرند.


بیشتر بخوانید: ایران متوجه دسیسه اروپایی‌ها برای وقت‌کشی در برجام شده است/ ما به هیچ وجه پای میز مذاکره مجدد نمی‌رویم


او با بیان اینکه نسبت دادن قدرت یمن به ایران یک وهم است، گفت: یمن به اندازه کافی قدرت و انگیزه دارد، علت اینکه یمنی‌ها جانانه می‌جنگند، پاسخ دادن به حمله وحشیانه گروه ائتلاف به مدارس، خانه‌های مسکونی و مراسم عروسی یمنی‌ها است. عربستان با بمب‌های اهدایی ترامپ یمن را هر روز بمباران می‌کند که همین مسئله مهمترین انگیزه یمنی‌ها برای دفاع از نوامیس خود است.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: یمنی‌ها می‌بینند که محاصره اقتصادی آمریکا و عربستان یک قحطی تحمیلی در کشورشان ایجاد کرده است و چیزی هم برای از دست دادن ندارند؛ به همین خاطر فقط باید مقابله کنند.

انبارلویی با اشاره به پیامدهای حمله اخیر انصاراللّه یمن به گروه ائتلاف گفت: آمریکا و متحدانش بدانند یمن هم قدرت نظامی و هم انگیزه لازم برای جنگیدن دارد؛ یمنی‌ها به تدریج قدرت نظامی خود را در منطقه به نمایش خواهند گذاشت و عربستان هیچ راهی جزء تسلیم ندارد.

او با بیان اینکه عربستان باید آتش بس را بپذیرد، اظهار کرد: عربستان به بمباران‌های وحشیانه خود خاتمه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار