عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: آمریکا اقدامات بسیاری را در نقض حقوق بشر انجام داده است.

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی و سابقه جنایت‌کارانه آمریکا در اقدامات تروریستی نظیر فاجعه مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایرباس ایران گفت: آن‌ها با این کار نقض حقوق بشر کردند، ایران هم می‌توانست هواپیمای آن‌ها را مورد هدف قرار دهد، اما پایبند به مسائل بین المللی بود.

وی با بیان اینکه آمریکا اقدامات بسیاری را در نقض حقوق بشر انجام داده است، تصریح کرد: ما به راحتی توان هدف قرار دادن هواپیمای آمریکایی را داشتیم، اما تنها هدف ما اثبات آمادگی خود بود و این سطح آمادگی را با هدف قرار دادن هواپیمای پیشرفته آن‌ها نشان دادیم، این اقدام یک اقدام صلح جویانه بود.

انبارلویی هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا را یک اقدام ماجراجویانه دانست و گفت: ما هم می‌توانیم هواپیمای مسافربری هر کشوری را مورد هدف قرار دهیم، اما مسافرین آن هواپیما‌ها طرف حساب دعوای ما نیستند و ما این حرف خود را با مورد هدف قرار ندادن هواپیمای آمریکا ثابت کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دنیا در مواجه با عمل ایران شاهد زیبایی‌های این مکتب سیاسی و در طرف مقابل با مشاهده عمل آمریکا شاهد زشتی آن مکتب بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار