رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد اقدامات این کشور در چارچوب روشن کردن تمام ابعاد جنایت علیه منتقد رژیم سعودی در استانبول در روز‌های آینده نیز ادامه می‌یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست درباره قتل خاشقجی، روزنامه‌نگار و ستون‌نویس این روزنامه آمریکایی، در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، تاکید کرد اقدامات ترکیه جهت روشن کردن ابعاد این جنایت در روز‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

او نوشت: قتل جمال خاشقجی در کنار ابعاد انسانی آن، به دلیل سوء استفاده از اصل مصونیت دیپلماتیک نگران‌کننده است. معتقدیم که عدالت در این باره از طریق برگزاری دادگاه‌های ملی و بین‌المللی اجرا خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: «متعهد می‌شوم که ترکیه در روز‌های آینده نیز به تلاش خود جهت روشن شدن ابعاد جنایت خاشقجی ادامه خواهد داد. عدم شفافیت در مدیریت روند دادرسی، برگزاری جلسات دادگاه در پشت در‌های بسته و ادعای آزادی غیررسمی مظنونین، علاوه بر ایجاد ناامیدواری در برآورده شدن انتظارات جامعه جهانی، به اعتبار عربستان سعودی نیز لطمه خواهد زد. ما به عنوان دوست و همپیمان عربستان سعودی خواهان چنین امری نیستیم.»


بیشتربخوانید: محل قتل جمال خاشقجی موزه می‌شود


اردوغان در ادامه یادداشت خود تاکید کرد: «جلوگیری از تکرار چنین جرمی (قتل جمال خاشقجی) در سراسر جهان هم به نفع ترکیه و هم به نفع بشریت خواهد بود. تلاش برای مجازات عاملان راهی برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث خواهد بود. این وعده ما به خانواده خاشقجی است.»

خاشقجی که در آمریکا در تبعید به سر می‌برد، دهم مهر ۱۳۹۷ برای انجام کاری اداری وارد ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول شد و در آنجا به قتل رسید. دولت عربستان کشته شدن این تبعه خود در کنسولگری را تأیید کرده، اما تاکنون نه برای دستگیری یا معرفی مسببان و آمران آن اراده‌ای جدی از خود بروز داده و نه از مکان جسد مقتول نشانی داده است.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: ترکیه ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
اين اردوغان باج بگير تا چند ميليارد از عربستان نگيره ول كن معامله نيست و به بهانه اينكه قتل تو تركيه شده ميخواد محكومشون كنه
آخرین اخبار