رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: می‌توانیم قابلیت‌های موجود در گردشگری را برای ایجاد آینده‌ای بهتر و فرصت‌هایی مساوی برای افراد به کار گیریم.

قرائت پیام رسمی دبیرکل سازمان جهانی گردشگریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در مراسم روز جهانی گردشگری پیام رسمی دبیر کل سازمان جهانی گردشگری را قرائت کرد.

در پیام رسمی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری آمده است:

«گردشگری می‌تواند آینده بهتری را برای همه ساخته و ارائه کند. در سراسر جهان گردشگری به عنوان بخشی پیش رو در ایجاد اشتغال باعث ایجاد میلیون‌ها شغل و پیشبرد اقتصاد محلی و ملی بسیاری از کشور‌ها و مناطق مختلف است.

همزمان گردشگری به عنوان تسهیل کننده امکان ایجاد فرصتی برابر و مشارکت همگانی همه اقشار جامعه را فراهم می‌سازد.


بیشتر بخوانید: نابودی ۳ هزار و ۵۰۰ خانه میراثی در اثر توسعه کالبدی پایتخت


در بسیاری از مناطق جهان فرصت‌های ایجاد شده از طریق گردشگری به زنان، جوانان و افراد ساکن در جوامع روستایی این امکان را می‌دهد تا خود و خانواده‌هایشان را به لحاظ اقتصادی تأمین کرده و در جامعه حضور فعال‌تر داشته باشند.

پتانسیل حقیقی صنعت گردشگری به عنوان منبع ایجاد فرصت‌های شغلی و پیشبرد اهدافی چون توسعه پایدار و برابری اجتماعی در حال تحقق یافتن است.

فراهم آوردن فرصت‌های شغلی آبرومند و کمک به ایجاد و توسعه مهارت‌های شغلی در امور توسعه این صنعت قرار گرفته است.

در صورت مدیریت مناسب و بهینه گردشگری این حوزه می‌تواند با ایجاد فرصت‌های شغلی بیشمار باعث رشد بیش از پیش این صنعت شده و این امر گام مهمی در مسیر تحقق اهداف اجتماعی گردشگری در سطح بین‌المللی است که در آن همه افراد و اقشار باید از توسعه بهره‌مند شوند تلقی می‌شود.

هیچ یک از فعالیت‌های اقتصادی جامعه بشری در انزوا به ثمر نخواهد نشست، بدین منظور کلیه دست اندرکاران بخش گردشگری اعم از بخش خصوصی، دولتی و دولت‌های مطبوع آن‌ها برای مدیریت این صنعت به شکلی پایدار و مسئولانه باید نوع و میزان همکاری خود را گسترش دهند تا بتوانند به شیوه‌ای مناسب باعث تحقق قابلیت‌های عظیم موجود در صنعت گردشگری شوند.

همانند فناوری‌های نوین که همواره در حال تغییر هستند، روش‌های سفر کردن نیز چنین وضعیتی را تجربه می‌کنند. به این ترتیب و متناسب با این تغییرات ما نیز باید روش‌های کاری خود را تغییر دهیم.

گردشگری در ایجاد و افزایش مهارت و دانش در میان شاغلان این صنعت پیش گام و پیشرو است، مهارتی که بدون آن‌ امکان کار در آینده برای این افراد فراهم نخواهد بود.

روح خلاق موجود در گردشگری نیازمند همکاری مؤثر با فعالان بخش فناوری و مراکز علمی فعال در این زمینه است که می‌تواند منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر و بهتر شود.

در حالی روز جهانی جهانگردی را جشن می‌گیریم که باید به قدرت ایجاد تغییرات توسط صنعت گردشگری اذعان کنیم و ما همه با هم می‌توانیم قابلیت‌های موجود در گردشگری را برای ایجاد آینده‌ای بهتر و فرصت‌هایی مساوی برای افراد به کار گیریم.

انتهای پیام/

فراهم شدن فرصت‌های شغلی آبرومند در گرو توسعه صنعت گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار