هنر چرم دوزی یکی از مشاغل پر درآمد صنایع دستی است که در استان مرکزی رونق دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، هنر چرم دوزی که پیوندی بین سنت و صنعت است در استان مرکزی رونق دارد و بیش از ۴۰۰ نفر در این استان چراغ صنعت چرم دوزی را روشن نگه داشته اند.

دست سازه‌های چرمی هنرمندان استان مرکزی پیوند دهنده بین سنت و صنعت

در یکی از این کارگاه‌ها در شهرستان تفرش هنر سرپنجه‌های هنرمندان به چرم‌های بی جان جان می‌بخشد و این دست سازه‌ها بعد از تبدیل به محصولی زیبا راهی تهران می‌شوند تا در بازار پایتخت به دست علاقمندان هنر ایرانی شود.

کیفیت بالای محصول هنرمندان تفرشی و رونق تولید در این کارگاه چرم دوزی ضامن اشتغال هنرمندان شده که دراین کارگاه مشغول هنر آفرینی هستند.

وحید پور مدیر این کارگاه چرم دوزی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: در این کارگاه تعداد ۱۰ نفر مشغول به کارند و جدید‌ترین مدل‌ها و کیف‌های اصیل ایرانی را با سرپنجه‌های خود تولید می‌کنند.

این کارگاه با تولید طرح‌های مختلف و متنوع کیف‌های چرمی با محصولاتش رقیب محصولات خارجی شده و هنر ایرانی را به رخ می‌کشند.

وحید پور افزود: این کارگاه با تولید بیش از ۱۰۰ کیف چرمی درعین کیفیت و تنوع درماه قیمت تمام شده محصولاتش یک سوم محصولات خارجی است.

او اضافه کرد: در این کارگاه انواع کیف‌های چرم طبیعی، مصنوعی و سنتی شامل کیف‌های پول، کیف‌های دستی و شانی و انواع کمربندو دستبند تولید می‌شود.

با حمایت مسئولان از این کارگاه‌ها و خرید این تولیدات از سوی مردم میتوان علاوه بر افزایش اشتغال در هنر چرم دوزی شاهد رونق تولید هم در این زمینه در سراسر کشور باشیم.

انتهای پیام / ج

هنر چرم دوزی یکی از مشاغل پر درآمد صنایع دستی و در استان مرکزی رونق دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.