معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بانوان منتخب استان مرکزی نشست داشت.

نشست بانوان منتخب استان مرکزی با ابتکاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه سفر یک روزه به استان مرکزی در نشست با بانوان منتخب این استان گفت: طرح گفتگوی ملی خانواده یکی از رویکرد‌های مهم معاونت زنان و خانواده در دولت دوازدهم است.

ابتکار افزود: این طرح در رابطه با موضوع تحکیم خانواده است تا اعضای خانواده بتوانند مهارت‌های لازم در زمینه مهارت شنیداری، مهارت گفتاری، مهارت حل و فصل اختلاف را در داخل خانواده بکار گیرند و دارای تفاهم و ارتباط عاطفی و صمیمانه بیشتری باشند که این نیاز به تمرین و مهارت دارد.

او با بیان اینکه فاز اول این طرح در استان مرکزی و ۳۱ استان کشور انجام شده گفت: در حال حاضر در حال اجرای فاز دوم این طرح هستیم و قرار است تسهیل گرانی برای این کار تربیت شوند و مهارت‌های گفتگو بطور خاص مورد توجه قرار گیرد تا شاهد دستاورد‌های خوبی در این زمینه باشیم.

لایحه‌های زیادی در حوزه زنان و خانواده در دستور کار دولت قرار دارد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه با بیان اینکه لایحه‌های زیادی در حوزه زنان و خانواده در دستور کار دولت قرار دارد بیان کرد: این لایحه‌ها در زمینه اصلاح قوانینی است که به حوزه خانواده و بهبود وضعیت زنان کمک کند.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که امروز در استان مرکزی در حوزه زنان رقم خورد تصویب سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده بود که این سند فرابخشی بهبود وضعیت زنان در زمینه‌های مختلف با آموزش، بهداشت، ورزش، مشارکت اقتصادی، مشارکت اجتماعی و مباحث حقوقی است که اجرایی شدن آن می‌تواند شاخص مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زنان را بهبود ببخشد.

در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد فعالیت حوزه زنان و خانواده در استان، تعدادی از بانوان منتخب استان به نمایندگی از سایر گروه‌های مختلف زنان پیشنهادات و راهکار‌های اجرایی خود را به منظور رفع مشکلات و موانع و چالش‌هایی که در حوزه زنان و خانواده وجود دارد را مطرح و همچنین در خصوص طرح نشاط اجتماعی و توانمندی‌های زنان بحث و گفتگو شد.

افزایش مشارکت زنان در فعالیت‌های سیاسی، ایجاد پارک بانوان در شهرستان‌های استان، مشارکت زنان در پست‌های مدیریتی، ایجاد اشتغال و امنیت شغلی زنان باردار از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.

همچنین د پایان این نشست در مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده موزه صنایع دستی و هنر‌های سنتی در اراک افتتاح شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار