نشست خبری کارگروه مردمی ‌اربعین با ‌حضور دبیر ‌ستاد مرکزی اربعین کشور برگزار شد.

آغاز ‌نشست خبری کارگروه مردمی ‌اربعینبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ‌نشست خبری کارگروه مردمی ‌اربعین با ‌حضور ‌احمد ‌محمدی‌‌ ‌فر ‌دبیر ‌ستاد مرکزی اربعین کشور و اوحدی رئیس سازمان هنری شهرداری تهران، ‌امروز ‌در ستاد هماهنگی کانون ‌های‌‌ فرهنگی‌ و هنری ‌مساجد ‌کشور برگزار شد.

محمدی فر دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور در این نشست خبری اظهار کرد: مهمترین اقدامی که باید در ستاد اربعین حسینی انجام شود، تکریم زائران پاکستان و افغانستان برای مشقت و سختی‌هایی است که برای حضور در این حرکت بزرگ جهانی متحمل می شوند.

وی با اشاره به اینکه مراسم پیاده روی اربعین حسینی از سال ۱۳۹۵ هجری شمسی با تأیید هیئت وزیران و موافقت مقام معظم رهبری آغاز شد، افزود: در سیاست‌هایی که ستاد اربعین حسینی در سازماندهی٬ ساماندهی و مدیریت امور داشت دو رویکرد مهم مورد توجه قرار گرفت؛ اول توجه به مقدمه سازی فعالیت های فرهنگی برای توسعه حوزه‌های عمرانی و دوم ترویج‌ فرهنگ عاشورایی و اربعین و همچنین ترویج سنت‌های ملت و‌ مردم عراق.

دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور گفت: برقراری و توجه به نظم و امنیت زائران از مهم‌ترین اهداف ما در سال ۹۸ است؛ حذف ویزا برای حضور پررنگ زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی٬ بازگشایی مرز خسروی٬ ایجاد بستر‌های مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی از دیگر اقدامات انجام گرفته برای اربعین امسال است. 

در ادامه، اوحدی رئیس سازمان هنری شهرداری تهران اظهار کرد: جمعیتی بالغ‌ بر دو میلیون و پانصد هزار نفر در پیاده‌روی جهانی اربعین حسینی شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همه ارکان الهی و مذهبی دارای ظاهر و باطن است، گفت: فعالیت‌های فرهنگی باطن نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) است و نقش مهمی در گسترش و ترویج نهضت عاشورا در سطح جهان دارد. فعالیت ستاد اربعین از سال ۹۲ آغاز و در سال ۹۵ به وزارت کشور منتقل شد.

ترویج هویت محور مقاومت مهم‌ترین پایه برای تقویت نهضت عاشوراست

اوحدی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین سال ۹۸ نسبت به‌سال‌های گذشته چند وجه متمایز دارد، تصریح کرد: ارائه بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری در بهمن ماه‌ سال ۹۷ بستری برای توسعه نهضت عاشوراست. توسعه فعالیت‌های فرهنگی برای ترویج نهضت عاشورایی٬ پیروزی‌های پیاپی مردم یمن٬ برگزاری پیاده‌روی اربعین بدون داعش از مهمترین رویداد‌هایی است که بر سرعت ترویج و گسترش فرهنگ عاشورا و اربعین می افزاید. نکته مهمی هم که باید به آن توجه شود، ترویج اهداف محور مقاومت با نگاه به نهضت عاشورا ممکن است و اهمیت دارد. 

حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور هم گفت: ۱۹۸۵ کانون از ۱۲۵هزار کانونی که وجود دارد، در مساجد ثبت نام کردند و ۱۴ کانون و ۱۴ قاری بعد از برگزاری مراسم قرعه کشی عازم پیاده روی اربعین حسینی می‌شوند.

لزوم توجه به برقراری نظم و امنیت زائران اربعین حسینی/ هویت واقعی محور مقاومت را ترویج کنیم

گفتنی است مراسم قرعه کشی به طور مستقیم در این نشست برگزار و منتخبان معرفی شدند. همچنین در این نشست فعالیت‌های موکب‌ها و مسیر‌های پیاده روی با ارائه گزارش‌های نمایندگان این موکب‌ها در استان‌های کشور و عراق تشریح شد. در پایان این نشست از پوستر پیاده روی اربعین حسینی رونمایی شد.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.