مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: نیرو‌های مردمی بهترین ظرفیت در زمان وقوع حوادث هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین معبودی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مانور دورمیزی زلزله فرضی شهرستان بیله سوار گفت: با مانور‌های دورمیزی میزان امکانات و تجهیزات امدادی شهرستان بیله سوار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او با اشاره به ضرورت برنامه ریزی و آمادگی قبلی برای مقابله با خطرات احتمالی حوادث، آمادگی و برنامه ریزی را جزو اولویت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل برشمرد و ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها باید از قبل لیست تجهیزات و امکانات خود را داشته باشند تا در زمان وقوع حوادث بتوان با آمادگی قبلی برای حادثه دیدگان امدادرسانی کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه آموزش نیرو‌های انسانی می‌تواند در کاهش خسارات مثمر ثمر واقع شود، اظهار کرد: امروزه بحث خود امدادی در حوادث یکی از مباحث مهم و تاثیرگذار است و خود امدادی هم با آموزش دیدن انجام شدنی است.

معبودی با بیان اینکه حادثه همیشه در کمین است، اضافه کرد: حادثه مختص به زمان خاص نیست و هر زمان احتمال وقوع حوادث مختلف وجود دارد بنابراین باید در همه حال آماده باشیم که در صورت نیاز به خدمات دهی و امدادرسانی مشغول شویم.

او با اشاره به اینکه مانور دورمیزی شهرستان بیله سوار بعد از شهرستان‌های کوثر و نیر سومین مانور دورمیزی اجرا شده در استان است، تصریح کرد: مانور دور میزی امسال برای اولین بار در سطح استان برگزار می‌شود و هدف اصلی ما در این مانور‌ها احصا امکانات و تجهیزات شهرستان برای استفاده در مواقع بحرانی است.

یادآور می‌شود مانور دور میزی زلزله فرضی بیله سوار امروز با حضور مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل، فرماندار و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بیله سوار در بیله سوار برگزار گردید که زلزله فرضی با قدرت ۶.۲ ریشتر بود.

انتهای پیام/ح

مانور دور میزی امسال برای اولین بار در اردبیل برگزار می‌شود

برچسب ها: هلال احمر ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.