سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت:اقدامات مهار آتش سوزی‌های احتمالی در مزارع تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با بیان اینکه با توجه به فرارسیدن زمان برداشت برخی محصولات در استان و گرم شدن هوا، با تاکید بر پیش بینی تمام احتمالات در خصوص آتش سوزی و سایر حوادث خواستار برنامه ریزی‌های لازم برای مقابله توسط دستگاه‌های مربوطه شد.

وی با اشاره به اختصاص ۷۷۰ میلیارد ریال برای پرداخت خسارت کشاورزان استان و امهال وام کشاورزان خسارت دیده استان گفت: حدود ۴۵۰ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شده و باقیمانده آن نیز، پرداخت خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل آموزش را یکی از روش‌های موثر، در پیشگیری از بحران و مقابله با آن دانست.

امامی یگانه در ادامه با اشاره به قرار گرفتن استان بر روی گسل‌های زلزله گفت:مطالعات جلوگیری از ساخت و ساز‌ها در حریم گسل‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد:دستگاه ها، باید قبل از وقوع حوادث احتمالی، با پیش بینی‌های کارشناسی، نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل تصریح کرد: فعالیت‌های میدانی، اعم از برگزاری مانور زلزله، سیل و آتش سوزی یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که می‌تواند موجب تقویت عملکرد‌ها در حین حادثه باشد.

امامی یگانه تصریح کرد: اطلاعات مربوط به گسل‌های زلزله باید از طریق سازمان‌های مربوطه، مانند سازمان نظام مهندسی ساختمان و مراکز علمی و تحقیقاتی، شناسایی شوند، تا شاهد ساخت و ساز بر روی گسل‌های استان نباشیم.

انتهای پیام/ح

پرداخت خسارت کشاورزان استان اردبیل

برچسب ها: کشاورزی ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.