معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از فراهم شدن شدن ۳۸ هزار و ۶۰۰ تن بذر مرغوب گندم ویژه مناطق معتدل، گرمسیر و سردسیر استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سید‌افشین صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از فراهم شدن شدن ۳۸ هزار و ۶۰۰ تن بذر مرغوب گندم ویژه مناطق معتدل، گرمسیر و سردسیر استان خبر داد.

او این مقدار بذر فراهم شده را در ۲۱ رقم گندم آبی و دیم در طبقه گواهی شده و اصلاح شده عنوان کرد و گفت : ۹ رقم از این میزان بذر اصلاح شده گندم آبی و ۱۲ رقم نیز گندم دیم مختص مناطق معتدل، گرمسیر و سردسیر استان فراهم شده است.

او به سه بذر اصلاح شده جدید گندم دیم اشاره کرد و افزود: ریجاو، پراو و آزران سه بذر اصلاح شده گندم است که به منظور تولید محصول بهتر و بیشتر در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

صفوی به کشاورزان گفت: از ارقام جدید بذر گندم با توجه به مقاومت آن‌ها در برابر خشکسالی، آفت سن و زودرس بودن؛ استفاده کنند و صرفا از ارقام قدیمی برای کشت بهره نبرند.

او گفت: یکی از عوامل موثر در تولید خوب، ایجاد سطحی سبز و مزرعه‌ای عاری از علف هرز است که استفاده از بذر اصلاح شده و تایید شده در این زمینه بسیار موثر است.

این مسؤول از کشاورزان استان خواست برای گرفتن حواله بذر هر چه سریعتر به مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها مراجعه کنند و افزود: جهاد کشاورزی دهستان‌ها در حال حواله‌نویسی هستند، کشاورزان مناطق معتدل، گرمسیر و سردسیر از هم‌اکنون می‌توانند مراجعه کنند.

صفوی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۹۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم آبی و دیم برود .

 

 

انتهای پیام/د

۳۸ هزار و ۶۰۰ تن بذر مرغوب گندم فراهم شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.