مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: با تلاش‌ها صورت گرفته در دو سال اخیر، ۳۵ درصد از جمعیت روستاییان استان زیر پوشش خدمات آتش نشانی قرار گرفته اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اکرم نجفی مدیر کل امور روستایی با بیان اینکه ۳۵ درصد از روستاییان از خدمات آتش نشانی بهره‌مند هستند، گفت: به زودی یک دستگاه خودروی نیمه سنگین آتش نشانی به دهیاری روستای آقابابا از توابع بخش کوهین تحویل داده خواهد شد که با فعال شدن این پایگاه در آینده نزدیک، بخش زیادی از خلا خدمت رسانی آتش نشانی در محور قدیم قزوین به رشت برطرف می‌شود.

نجفی در ادامه از اختصاص بیش از دو و نیم میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز، تعمیر ماشین آلات و احداث پایگاه‌های آتش نشانی روستایی استان خبر داد.

او با اشاره به بخشنامه بودجه ۹۸ دهیاری‌ها درباره الزام مشارکت دهیاری‌های خدمت گیرنده در پرداخت هزینه‌های پایگاه‌های آتش نشانی، بر نیاز به اهتمام بیشتر دهیاری‌ها و بخشداری‌ها در خصوص اجرایی شدن این امر تاکید کرد.

نجفی همچنین جبران بخشی از هزینه‌های نوسازی ناوگان آتش نشانی از طریق فروش و جابجایی ماشین آلات بین دهیاری‌ها را به عنوان راهکاری عملی برشمرد که با صدور دستور مساعد استاندار در این زمینه گامی مهم برای تقویت مشارکت دهیاری‌ها در نوسازی ناوگان آتش نشانی روستایی استان برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/ک

۳۵ درصد از جمعیت روستاییان استان زیر پوشش خدمات آتش نشانی قرار گرفته اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار