معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت گفت: زائران اربعین اگر دارای گذرنامه معتبر نباشند، برای خروج از مرز با مشکل مواجه خواهند شد.


زائران باید دارای گذرنامه معتبر باشند/ ثبت نام بیش از یک میلیون و ۴۳۱ هزار نفراکبر رضایی معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد مدت اعتبار گذرنامه مورد قبول در سامانه سماح اظهار کرد: زائران پیاده روی اربعین برای ثبت نام در سامانه سماح باید دارای گذرنامه معتبر به همراه حداقل  ۳ ماه اعتبار باشند.

او با اشاره به اینکه سمانه سماح هوشمند نیست، گفت: ثبت نام پیاده روی اربعین در سامانه سماح ملزم به داشتن گذرنامه دارای اعتبار است، ممکن است زائرانی که گذرنامه شان دارای اعتبارکافی نیست بتوانند در این سمانه ثبت نام کنند؛ اما به هنگام خروج از مرز با مشکل مواجه می‌شوند.


بیشتر بخوانید: لوازم مورد نیاز برای پیاده روی اربعین کدامند؟


رضایی تصریح کرد: تا به امروز بیش از یک میلیون و ۴۳۱ هزار نفر برای پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند.

معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت تاکید کرد: ثبت نام تا روز‌های نزدیک به اربعین ادامه خواهد داشت؛ زائران ثبت نام خود را به روز‌های آخر موکول نکنند، زیرا ممکن است در روز‌های پایانی به دلیل ثبت نام تعدادی از زائران در سامانه سماح با مشکل مواجه شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۶:۰۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
آقا ده روز دیگه تا اربعین نود و هشت باقیمانده ، شما رو به امام حسین کاری کند ، که امثال ماها که گذرنامه شأن یک ماه اعتبار دارد ، بتوانند در پیاده روی اربعین شرکت کنند ، پلیس به علاوه ده هم میگوید ، تا برگه موقتتان بیاید طول میکشد ،
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۳۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
سلام
من تا تاریخ انقضای پاسپورتم ۴۳ روز مونده
میتونم واسه اربعین برم کربلا
ممنون میشم زود جواب بدین میخاستم امروز بررررم
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۰:۲۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
سلام من اعتبار گذر نامم تا ۱۳ آذر ۹۸ هستش یعنی ۲‌ماه دیگه نمیتونم برم؟
Iran (Islamic Republic of)
رضابازارمرغی
۱۴:۱۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
با کارت ملی میشه رفت؟
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۱:۳۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
الحسین ع یجمعنا : لبیک یا حسین ع .
پیاده روی دشمن شکن اربعین پرشور و شعور و باشکوه و با عظمت در راه است بشتابید که از غافله عشاق که خود را به کشتی نجات بشریت حضرت ارباب ابا عبدالله الحسین ع میرسانند عقب نمانید . لبیک یا رسول الله ص .
الحسین ع یجمعنا : «هل مِن ناصر یَنصُرُنی» لبیک یا حسین ع .
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
سیاهی لشگر نیاید به کار که یک مرد جنگی به از صد هزار
Iran (Islamic Republic of)
کربلایی محمد
۱۳:۱۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
من از اولین سالی که سامانه سماح راه اندازی شده هر سال در سامانه سماح ثبت نام می کنم امسال هم ثبت نام کرده ام بیسار سامانه خوبی برای ساماندهی ذائران اربعین حسینی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
هدا کند فرهنگ اربعین آنقدر معنویت بما عطا کند که حداقل مسلمانان وفتی به جای مفدسی مثل مسجد و امام راده یا حرم حضرت رضا ع وارد می شوند کفش گندوه خود را (بعضا با کیسه )به داخل آن فضا نبرند یا لا اقل یک ذره فساد و فقر و ....... کمتر شود.
و موکب ها با مال شخصی افراد اداره شود نه بیت المال
آخرین اخبار