بندپی گفت: اموال مازاد دولت در سال ۹۸ باید در اختیار وزارت اقتصاد و دارایی قرار گیرد که از محل فروش آنها اقدامات عمرانی و زیربنایی انجام گیرد.


به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در سومین جلسه شورای اداری استان تهران اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور عزتمندی همه مسلمانان جهان است و تداوم راه شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همه مدیران است.

وی افزود: اهمیت جلسه شورای اداری بعنوان جلسه راهبردی حاوی مسائل درون استان به لحاظ سیاستگذاری تا آنجا است که همه مدیران باید در این جلسات حضور پررنگ و اثر گذار داشته باشند.

محسنی بند پی گفت: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی باید به صورت مکتوب اعلام کنند که در جلسه شورای اداری حضور نمی‌یابند.

وی بیان کرد: سنجش رضایتمندی حقوق مردم در استان تهران برای ما بسیار مهم است و اگر سرانه تخت بیمارستانی در شهرستان‌ها پایین است و تعداد دانش آموزان در کلاس درس از میانگین کشوری هم بالاتر است این امر یکی از دلایل کاهش میزان رضایتمندی مردم است.

استاندار تهران ادامه داد: استان تهران در زمینه سنجش رضایتمندی در کشور رتبه ۲۵ را دارد و این پذیرفتنی نیست و خدمت به مردم با گشاده رویی و رعایت موازین وظیفه ما به عنوان کارگزاران دولت است.

وی افزود: در ارزیابی سال ۹۷ استانداری تهران استان سیزدهم بودیم و توانستیم از رتبه بیست و ششم ارتقا پیدا کنیم و ۸۰۸ امتیاز کسب کردیم و این ناشی از تلاش مدیران است و قطعا در ارزیابی سال ۹۸ در زمره ۵ استان برتر کشور خواهیم بود.

محسنی بندپی گفت: در آستانه ایام اربعین حسینی قرار داریم که به فرموده مقام معظم رهبری اربعین حادثه عظیمی است که زنده نگه داشتن این رویداد زنده نگه داشتن حق است.


بیشتر بخوانید: بندپی: شورایاری‌ها حلقه ارتباط مردم با دستگاه‌های اجرایی هستند


وی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در هرچه بهتر برگزار کردن این رویداد عظیم یاور ستاد اربعین استان تهران باشند.

استاندار تهران گفت: در سیل خوزستان سخت‌ترین کار این استان که در شهرستان دشت آزادگان بود به استان تهران سپرده شد و در اربعین نیز شهر نجف را که مبدا ورودی زوار اربعین است به استان تهران سپرده شده که قطعا با هم افزایی بین دستگاه‌ها استان تهران سربلند خواهد بود.

وی بیان کرد: همه ما تکلیف داریم تا تمامی توان و امکانات خود را در اختیار ستاد اربعین در شهر نجف قرار داریم و اگر دستگاهی امکانات زیادی داشت می‌تواند در مسیر نجف به کربلا خدمت رسانی کنند و در غیر اینصورت باید در شهر نجف متمرکز باشد.

محسنی بند پی گفت: اربعین دارای عقبه تاریخی و فلسفه‌ای عمیق برای پایداری و مقاومت است و باید با تمام امکانات در این مسیر حرکت کنیم.

وی افزود: انقلاب ما به دلیل زنده نگه داشتن قیام عاشورا از توطئه‌های دشمنان مصون مانده است.

استاندار تهران تصریح کرد: در تهران کار کردن برای مدیران هم فرصت است و هم مشکل، چون جنس مطالبه گری مردم در استان تهران با سایر نقاط کشور متفاوت است بنابراین در چنین استانی باید مدیران با مدیریت هوشمند فعالیت کنند.

وی افزود: این مدیریت هوشمند باید مبتنی و آمیخته با ابتکار و خلاقیت باشد و باید مدیران کار‌های نو و بدیع انجام دهند.

محسنی بند پی اظهار کرد: در وضع آلودگی‌های محیطی وضعیت نامطلوبی در استان تهران داریم و افزایش کودکان اوتیسمی ناشی از این مورد است.

وی بیان کرد:کشور‌های در حال توسعه مانند هند مشغول جمع آوری ظروف یکبار مصرف هستند.

استاندار تهران گفت: باید در دستگاه‌های اجرایی تفکیک زباله را آغاز کنیم اینکه روزانه ۶۵۰۰ تن زباله‌تر داریم بسیار زیاد است.

وی افزود: شهرداران در شهر‌های خود باید نسبت به فرهنگ سازی و آموزش تفکیک زباله به شهروندان اقدام کنند.

محسنی بندپی تصریح کرد: در روند استعلام بین دستگاهی باید بسیار تسریع شود و هرچند که برخی مدیران شاید به نوعی در دادن اطلاعات خساست به خرج دهند.

وی ادامه داد: اموال مازاد دولت در سال ۹۸ باید در اختیار وزارت اقتصاد و دارایی قرار گیرد که از محل فروش آن‌ها اقدامات عمرانی و زیربنایی انجام گیرد.

استاندار تهران بیان کرد: در بین دستگاه‌های اجرایی شاهد اختلافاتی هستیم و باید با بهرمندی از ظرفیت‌های قانونی و اعمال قانون که راهی مطمئن برای جلوگیری از اختلاف است حرکت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار