رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت جام گفت: تربت جام دارای ظرفیت‌های مهم گردشگری است، اما زیر ساخت‌ها فراهم نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرسول رحیمی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت جام گفت: بیش از یکصد و سی اثر میراث فرهنگی در تربت جام شناسایی شده و حدود ۶۵ اثر فرهنگی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

او ادامه داد: تحول در گردشگری مؤلفه‌های متعددی دارد که یکی از آنان توسعه زیر ساخت‌ها بوده؛ تربت جام نیازمند ایجاد بوم گردی است که متاسفانه علی رغم تسهیلات بانکی در گذشته استقبال خوبی نشده و لازم است بوم گردی در منطقه بیشتر فعال شود و بزودی چهار منطقه بوم گردی در شهرستان افتتاح می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت جام گفت: روستای‌های تاریخی و گردشگری لنگر، سمرغاوه، بزد، رونج، ابدال آباد و نیل شهر مستعد سرمایه گذاری بوم گردی هستند، اما با همه پتانسیل‌های موجود سرمایه گذار تخصصی در بوم گردی وجود ندارد و آنچه در حال حاضر در برخی مناطق انجام می‌شود سلیقه‌ای است و در امیدواریم با رونق بوم گردی در منطقه گردشگری فعال شود.

رحیمی افزود: سرمایه گذاری در این بخش باید با مطالعه بیشتر انجام شود نه بر اساس آزمون خطا؛ بخش خصوصی استقبال خوبی برای ایجاد بوم گردی در شهرستان نکرده است.

انتهای پیام//س.ج


یکصد و سی اثر میراث فرهنگی در تربت جام شناسایی شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.