اگر این روز‌ها هشتگ تستر را در اینستاگرام جستجو کنید بیش از هزار پاسخ مرتبط با آن را می‌بینید. حرفه‌ای که مختص ایران نیست و سالهاست در جهان نیز رونق دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، چندی پیش یکی از آشپزان بین المللی ایرانی گفته بود، در ایران تستر واقعی وجود ندارد. حرفه تستر غذا چیست و چه استاندار‌هایی برای این حرفه تعریف می‌شود؟

معمولا در سایر کشور‌های جهان افرادی با کارشناس مواد مواد غذایی یا تکنسین در صنایع غذایی درباره ویژگی‌های مواد غذایی نظر می‌دهند و به عنوان تستر شناخته می‌شوند؛ بنابراین گام اول برای تستر غذا داشتن تحصیلات تخصصی در این زمینه است. از سوی دیگر تستر غذا لازم است از توانایی‌های فردی و سلامت جسمی برخوردار باشد. توانایی فوق العاده در تشخیص طعم‌ها و بوها، تشخیص رنگ‌ها و آشنایی با رفتار و عادت‌های مصرف کنندگان از قابلیت‌های تستر غذا است و معمولا این افراد در کارخانه‌های غذایی به عنوان تستر استخدام می‌شوند.
 
حرفه‌ای به نام تستر غذا/ تسترهای تبلیغاتی
 

مانور تبلیغاتی تستر‌ها در ایران


تستر‌ها در کشور ما بیشتر فعالیت تبلیغاتی دارند و معمولا به سفارش صاحبان رستوران‌ها از غذا تعریف و تمجید می‌کنند در حالیکه با تصور ما از تستر غذا به عنوان فردی که باید منتقد غذا از لحاظ ویژگی‌های مثبت و منفی باشد فاصله دارد. شاید اگر فعالیت تستر‌ها در کشور ما به صورت تخصصی و از روی صداقت بود می‌توانستیم از ظرفیت آن‌ها برای معرفی غذا‌های ایرانی در بحث گردشگری بهره گرفت.

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.