محمد اسلامی گفت: جاده ساحلی شمال پروژه بزرگی است که اگر در قالب پکیج سرمایه گذاری با کارکرد‌های جانبی دیده شود، می‌تواند بازده مالی بالایی در بر داشته باشد.

بازدهی مالی بالای جاده ساحلی تهران شمال/ صندوق توسعه حمل‌ونقل تاسیس می‌‎شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: خوشبختانه ایجاد صندوق توسعه حمل ونقل مصوب، ابلاغ و منابعی برای آن دیده شد و امیدواریم امسال تاسیس شود. علی‌رغم تمام مشکلات اعتباری و کمبود بودجه، برای رشد این سرزمین نیاز به سازندگی داریم.

او با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان، پروژه در دست اجرا است، گفت: این طرح‌ها با استفاده از توان شرکت‌های راهسازی در دست اجرا است و همواره بخش خصوصی به عنوان بدنه سازندگی کشور در اولویت قرار دارد.

اسلامی افزود: اگرچه در گذشته منابع مالی کافی وجود داشت و به درستی استفاده نمی‌شد، اما مرور آن‌ها دردی دوا نمی‌کند. وزارت راه و شهرسازی در تلاش است روابط و تعاملات را به سمتی حرکت دهد که کمترین میزان دخالت در مدیریت طرح‌های عمرانی اعمال شود.

تخصیص‌های نامربوط بازگردانده می‌شوند

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مساله اسناد خزانه و نرخ تنزیل آن تاکید کرد: باید در پیشبرد برنامه‌ها به گونه‌ای مشارکت کنیم که حق الناس بر گردنمان نماند؛ از آنجایی که اسناد خزانه بیت المال محسوب می‌شود، آیتم نویس‌ها هم باید نسبت به بیت المال ملاحظه داشته باشند.

اسلامی با اشاره به قرار گرفتن ساخت و توسعه راه آهن در قانون مشارکت‌های احداث زیرساخت‌های حمل ونقل اظهار کرد: اخیرا موفق به دریافت مصوبه انعقاد قرارداد مشارکت در اجرای طرح اتصال بیرجند به راه آهن بافق- مشهد شدیم و موارد از این قبیل دیگری هم در راه است؛ شرکت‌های راهسازی می‌توانند با تشکیل کنسرسیوم و مشارکت با بانک‌های توانمند در طرح‌های ریلی مشارکت کنند.

او با تاکید بر بالا بردن اولویت‌های اجرایی آزادراه‌ها در کریدور‌های داخلی، افزود: مناطق دو و سه آزاد راه تهران-شمال باید تکمیل شود و ظرفیت جاده‌ای برای دسترسی مردم به شمال کشور افزایش پیدا کند. جاده ساحلی شمال پروژه بزرگی است که اگر در قالب پکیج سرمایه گذاری با کارکرد‌های جانبی دیده شود، به عنوان یک سرمایه گذاری ارزشمند، می‌تواند بازده مالی بالایی در بر داشته باشد.


بیشتر بخوانید: بررسی علت وقوع سانحه قطار تهران - زاهدان / حرکت قطار در این مسیر طبق برنامه انجام می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت فیزیکی قطعه ۳ آزاد راه تبریز-مرند -بازرگان بیان کرد: پیش بینی ما برای این طرح ۳ درصد پیشرفت فیزیکی ماهانه بود، اما به همت کنسیرسیوم متشکل از پیمانکاران داخلی، رکورد پیشرفت فیزیکی ماهانه ۵ درصد را ثبت کردیم و دو قطعه دیگر نیز در این آزاد راه باید با سرعت شروع شود.

اسلامی با تاکید بر اهمیت استفاده از فرصت صادرات خدمات فنی -مهندسی گفت: با پیگیری‌های انجام شده در حوزه بین الملل زمینه‌های همکاری جدیدی در روابط با کشور‌های مختلف از جمله ترکمنستان و سوریه ایجاد شد و بخش خصوصی ایران می‌تواند از این فرصت استفاده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار