راستاد گفت: پرونده نفتکش انگلیسی (استنا ایمپرو) همچنان باز و در محاکم قضایی پیگیری‌های آن انجام می‌شود.

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از آغاز حرکت نفتکش توقیف شده انگلیسی (استنا ایمپرو) خبر داد و گفت: طبق حکم قضایی رسیده شده به دست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان این نفتکش انگلیسی رفع توقیف شد و از لنگرگاه بندرعباس به سمت آب‌های بین‌المللی حرکت کرد.

او افزود: پرونده این نفتکش انگلیسی همچنان باز است و دادگستری بندرعباس در حال پیگیری تخلفات این نفتکش انگلیسی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین درباره آزادی ملوان ایرانی، گفت: ملوانان ایرانی را برخی از کشور‌ها از جمله سومالی گروگان می‌گیرند که خوشبختانه چندی پیش یک صیاد ایرانی از دست دزدان دریایی سومالی آزاد شد.


بیشتر بخوانید: ایران 4 نفتکش غول‌پیکر جدید خرید


گفتنی است ۲۸ تیرماه نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی توسط یگان شناور منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران توقیف شد و این کشتی هنگام توقیف ۲۲ خدمه داشت که ۷ نفر آن‌ها پیش از این به کشورهایشان بازگشته بودند و امروز این نفتکش به همراه ۱۵ خدمه به سمت آب‌های بین‌المللی حرکت کرد.

پرونده این نفتکش همچنان باز است و بعد از بررسی‌های صورت گرفته، میزان خسارتی که این نفتکش برای آلودگی محیط زیست و همچنین رعایت نکردن مقررات بین‌المللی وارد کرده را دریافت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار