نمایش «رویا‌های دم صبح» روایتگر زندگی دانشجویانی است که مرگ امانشان نمی‌دهد.

نمایشی که روایتگر حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات استلیلی عاج نویسنده نمایش «رویاهای دم صبح» در خصوص چگونگی شکل گیری ایده این نمایش، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: متن نمایش «رویاهای دم صبح»  اپیزودی است؛ دو اپیزود آن را نوشته ولی روی صحنه نبرده بودم؛ بعد از حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات, متنی مونولوگ نوشتم و آن دو اپیزود قبلی را هم مجدد بازنویسی کردم و در نهایت به نمایش «رویاهای دم صبح» رسیدم.

وی افزود: این نمایش پایان نامه کارشناسی ارشد بهار مشیری (کارگردان و  بازیگران) بود که نمره خوبی از آن دریافت کرد و توانست نوبت اجرایش را دریافت کند. من تمامی حوادث اتوبوس را با استفاده از تخیل خودم نوشتم و وجه بصری نمایش برای من بسیار مهم بوده است. در دو اپیزود بعدی نمایش، ماجرای زنان کارگر را بیان می‌کنم و حال و هوای زندگی طبقه کارگر را می آورم.

عاج با اشاره به اینکه نمایش «رویا‌های دم صبح» نگاهی انتقادی به وضعیت دانشجویان دارد، بیان کرد: این نمایش روایتگر قصه دانشجویی است که به نمایندگی از سایر دانشجویان مطالباتی دارد؛ ولی مرگ به او امان نمی‌دهد. حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات از نظر من دراماتیک بود و جای پرداخت نمایشی داشت. من همواره در نمایش‌ها سعی دارم مسائل انتقادی را مطرح کنم و قصه را خوب به نمایش درآورم.

بهاره مشیری و حدیثه سادات حسینی بازیگران نمایش «رویا‌های دم صبح» هستند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «مرگ زندگی ما سه زن را به هم گره زده؛ همه چیز از تصادف اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات شروع شد.»

گفتنی است نمایش «رویا‌های دم صبح» از ۷ تا ۲۰ مهر هر شب ساعت ۱۸ در کارگاه نمایش تئاترشهر روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار