برگزاری همایش گردشگری مذهبی در دانشگاه گیلان

همزمان با هفته گردشگری همایش گردشگری مذهبی در دانشگاه گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، کارگاه آموزشی گردشگری مذهبی با موضوع "گردشگری مذهبی شناخت رسومات مذهبی ایران در ایام محرم" با حضور مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، معاونین اداره کل، سرپرست پژوهشکده میراث فرهنگی گیلان و رئیس دانشگاه گیلان در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

شهرود امیر انتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: گردشگری مذهبی فعال‌ترین بخش گردشگری در ایران است.

او افزود: در بخش جذب گردشگر مذهبی با آنکه اقدامات جدی و عملیاتی خوبی توسط میراث فرهنگی انجام شده است، ولی هنوز به توفیق لازم دست پیدا نکرده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اظهار داشت: برای گسترش گردشگری مذهبی در چارچوب اقتصاد گردشگری لازم است ارزش‌های اعتقادی افراد مورد احترام باشد و لذا می‌توان در صورت امکان امکانات خاص برای گردشگران مذهبی مثل حمل و نقل هوایی و زمینی قائل شد.

امیر انتخابی خاطرنشان کرد: فعال کردن کمیته‌های گردشگری مذهبی و دادن اختیارات به آن‌ها و واگذاری بخشی از کار به بخش خصوصی نیز در جذب گردشگر مذهبی موثر خواهد بود.

او ادامه داد: گفته می‌شود در ایران حدود ۸ و ۹۰۰ مکان مذهبی مقدس وجود دارد که حدود ۴ و ۳۰۰ اثر از آنها در فهرست میراث ملی ثبت شده است و این بدین معناست که تنوع زیادی هم در این حوزه وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تصریح کرد: تبلیغ ارزش‌ها و هویت نظام جمهوری اسلامی در داخل کشور و برای گردشگری‌های شیعه به مردم کم هزینه‌تر از ارسال مبلغ و رایزن فرهنگی به کشور‌های دیگر برای تبلیغ تشیع در سایر کشورهاست.

انتهای پیام/ع

برگزاری همزمان با هفته گردشگری همایش گردشگری مذهبی در دانشگاه گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.