نماینده مردم شهرستان رودبار درمجلس شورای اسلامی از اجرای طرح گردشگردی مذهبی در مساجد این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، منوچهر جمالی نماینده مردم شهرستان رودبار درمجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان خواستار توجه ویژه اوقاف گیلان به مساجد رودبار شد و گفت: رودبار شهر ورود به استان گیلان بوده و همه ساله پذیرای مسافران بسیاری از سراسر کشور است.
وی گفت: اداره اوقاف گیلان برای مساجد رودبار از طریق رایزنی با فرمانداری، در سرفصل‌های عمرانی شهرستان اعتبار ویژه در نظر بگیرند.
نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مساجد باید سرفصل و محور همه فعالیت‌های فرهنگی در کشور باشند، افزود: اگر مساجد رودبار به ویژه آن‌هایی که در کنار جاده‌ها و مسیر‌های اصلی قرار دارند نوسازی شوند، زمان ماندگاری مسافران در این شهرستان افزایش پیدا می‌کند.
منوچهر جمالی، به روحیه دینی مردم ایران اشاره کرد و گفت: این روحیه دینی سبب شده که مردم برای استراحت و زیارت به دامن مساجد و بقاع متبرکه پناه ببرند.
وی افزود: مدیران شهرستان رودبار تمهدیات خوبی برای پذیرایی از مسافران در ایام نوروز تدارک دیده اند.
وی اذعان داشت: برخی از مساجد رودبار سابقه تاریخی خوبی دارند و می‌توان با تبلیغ این اماکن گردشگری مذهبی را در این شهرستان رونق داد.
جمالی افزود: تکلیف شرعی داریم تا مساجد را که پایگاه اصلی انقلاب بوده اند رونق عمرانی و فرهنگی و دینی ببخشیم و با تدارک برنامه‌های جذاب دینی و فرهنگی مردم را به انس با مساجد دعوت کنیم.
نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی افزود: هر چه قدر انس مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با مساجد بیشتر شود به همان نسبت شاهد آسیب‌های کمتری در حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی جامعه خواهیم بود.
مدیرکل اوقاف گیلان نیز در این دیدار گفت: مساجد به عنوان کانون شکل گیری انقلاب اسلامی و حرکت‌های مردمی در مبارزه علیه ظلم و ستم نقش تعیین کننده‌ای داشتند.
وی افزود: نقش مسجد به عنوان مرکز فرماندهی در قرارگاه دینی و فرهنگی قابل انکار نیست.
حجت الاسلام ستار علیزاده، با بیان اینکه مسجد در نگاه غربیان به عنوان مرکزی حرکت آفرین و هدایتگر جنبش‌های استکبار ستیزی است، افزود: مسجد دارای رویکرد ظلم ستیزی بوده و مکانی برای حمایت و پناهندگی ستمدیدگان و مستضعفان محسوب می‌شود.
وی تلاش برای کمک به ساخت و ساز مساجد را از دغدغه‌های اوقاف گیلان برشمرد و گفت: بسیاری از ساخت و ساز‌ها در حوزه مساجد و بقاع متبرکه با حمایت خیرین انجام می‌شود.
مدیرکل اوقاف گیلان گفت: سال گذشته مردم گیلان ۲۸ میلیارد تومان در قالب طرح مودت و با تامین مصالح ساختمانی و کمک‌های جنسی با ساخت و ساز در بقاع متبرکه کمک کردند.
حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: باید از ظرفیت خیران محلی برای نوسازی مساجد و اجرای برنامه‌های فرهنگی بیشترین بهره را برد.

انتهای پیام/آ

کمک خیران جهت نوسازی مساجد

برچسب ها: مسجد ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.