مهم‌ترین حوادث امروز هفتم مهر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کلاهبرداری اینترنتی با سوء استفاده از رسید خدمات پستی / دستگیری ۳ سارق و کشف ۱۷ فقره سرقت در ایلام

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،  مهم‌ترین حوادث امروز هفتم مهر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

غرق شدن جوان ۲۲ ساله در رودخانه سیمره

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول از غرق شدن جوان ۲۲ ساله در رودخانه سیمره خبر داد.

سرهنگ قدرت رضایی فرمانده انتظامی شهرستان چرداول گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حادثه غرق شدگی در رودخانه سیمره، ماموران جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود: گزارش ماموران اعزامی حاکی از آن است که یک خانواده همدانی جهت زیارت به امام زاده محمد شهرستان کوهدشت عزیمت کرده بودند که در حین برگشت در کنار رودخانه سیمره جهت استراحت، توقف کردند.

رضایی بیان کرد: یکی از اعضای این خانواده که جوانی ۲۲ ساله بود در حین شنا به دلیل عدم مهارت به فنون شنا در رودخانه غرق شد.

او ادامه داد: متاسفانه به علت جریان آب جسد این جوان مفقود و تلاش جهت پیدایش آن ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول مطرح کرد: شهروندان و مسافران با رعایت نکات ایمنی و هشدار‌های پلیسی از شنا کردن در مناطق ممنوعه خودداری کنند تا دچار سانحه نشوند.

 

دستگیری سارقان حرفه‌ای اماکن خصوصی در ملکشاهی

فرمانده انتظامی شهرستان ملکشاهی از دستگیری سارقان اماکن خصوصی و کشف ۴ فقره سرقت در شهرستان ملکشاهی خبر داد.

سرهنگ بهزاد ولیان فرمانده انتظامی شهرستان ملکشاهی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان ملکشاهی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند ۳ سارق سابقه دار را شناسایی و طی عملیات غافلگیرانه هر ۳ نفر را دستگیر کنند.

ولیان اظهار کرد: این سارقان در بازجوئی‌های اولیه به ۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند.

او بیان کرد: در این زمینه پرونده تشکیل و متهمان جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملکشاهی مطرح کرد: از شهروندان خواهشمندیم به منظور پیشگیری از سرقت به توصیه و هشدار‌های پلیسی توجه داشته و در صورت اطلاع از هر گونه سرقت و یا تردد افراد مشکوک مراتب را سریعاً با شماره ۱۱۰ به پلیس اعلام نمایند.

 

تصادف دو دستگاه پژو۴۰۵ در محور ایلام- سرابله ۴ مصدوم برجای گذاشت

رئیس پلیس راه استان ایلام از وقوع یک فقره تصادف در محور سرابله - ایلام و زخمی شدن ۴ نفر خبر داد.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان گفت: در پی وقوع یک فقره تصادف در محور کارزان- ایلام، به علت تجاوز به چپ سواری پژو ۴۰۵ نسبت به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ دیگر متاسفانه ۴ نفر زخمی شدند.

او بیان کرد: مصدومین حادثه به وسیله سه دستگاه آمبولانس به بیمارستان مرکز استان اعزام شدند.

همتی زاده اظهار کرد: با توجه به آغاز سفر زائران به عتبات عالیات جهت پیاده روی اربعین حسینی، محور حمیل - سرابله -ایلام- مهران و محور اسلام آباد-ایوان-ایلام- مهران دارای بار ترافیکی سنگین خواهد شد که می‌طلبد رانندگان برای تردد در این محور‌های مواصلاتی شلوغ، سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

 

کلاهبرداری اینترنتی با سوء استفاده از رسید خدمات پستی

رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی و دستگیری فردی که با سوء استفاده از رسید خدمات پستی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.

سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت: یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی ضمن مراجعه به پلیس، عنوان کرد که از وی در فضای مجازی کلاهبرداری شده، در همین راستا پرونده‌ای در ااداره پلیس تشکیل شد.

او افزود: در تحقیقات به عمل آمده، شاکی عنوان کرد که در فضای مجازی با مشاهده یک آگهی تبلیغاتی اقدام به خرید و واریز وجه به حساب درج کننده آگهی داشته و پس از دریافت رسید پستی و کدرهگیری، پس از گذشت چند روز از تحویل کالا خبری نشده است.

سرهنگ جمالی ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد کد رهگیری مرسولات پستی هم جعلی است و در سامانه اداره پست ثبت نشده است که در این راستا تلاش برای شناسایی متهم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او بیان کرد: با انجام اقدامات تخصصی و استفاده از شیوه و شگرد‌های فنی پلیس، متهم در یکی از استان‌های همجوار مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی به دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان ایلام با اشاره به اینکه متهم در برابر مستندات پلیس به جرم ارتکابی خود اعتراف و انگیزه خود از این کار را درآمد مالی دانسته، اظهار کرد: متهم برای جلب نظر خریداران رسید خدمات پستی را برای آن‌ها ارسال می‌کرد و پس از اطمینان از واریز وجه به حساب وی به عنوان پیش پرداخت و بیعانه سریعاً مراحل ارسال پستی کالا‌ها را لغو و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

او مطرح کرد: در صورت امکان در خرید‌های اینترنتی از واریز هرگونه وجهی به عنوان بیعانه و پیش پرداخت خودداری کرده و پس از دریافت کالا و اطمینان از صحت آن اقدام به واریز وجه به حساب فروشنده کنند.

 

دستگیری ۳ سارق و کشف ۱۷ فقره سرقت در ایلام

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام از دستگیری ۳ سارق و کشف ۱۷ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ جمال موسوی فرمانده انتظامی شهرستان ایلام گفت: پس از وقوع چند فقره سرقت و همچنین تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۳ قرار گرفت.

او ادامه داد: با بررسی محل انجام سرقت‌ها و همچنین تحقیقات میدانی و با اشرافیت کامل ۳ سارق شناسایی و تحت کنترل قرار گرفتند.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه امنیت مطالبه به حق شهروندان است اظهار کرد: در ۲ عملیات جداگانه ۳ سارق که در امر سرقت لوازم داخل خودرو فعالیت داشتند دستگیر و به ۱۷ فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

او با اشاره به کشف یک دستگاه خودرو مسروقه از سارقان بیان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با اشاره به اینکه پلیس براساس وظیفه ذاتی خود برای تامین امنیت و آرامش شهروندان تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت، افزود: شهروندان توصیه‌ها و هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده افراد مشکوک با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

کشف محموله چای قاچاق در ایلام

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام از کشف یک محموله چای قاچاق به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ علی مهری رئیس پلیس آگاهی استان ایلام گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پی دریافت خبری مبنی بر ورود یک محموله چای قاچاق به شهر ایلام، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات فنی و پلیسی این محموله را که توسط افراد سودجو در حال تخلیه به یک انبار بود را کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام اظهار کرد: ماموران پلیس پس از هماهنگی با مقام قضائی، این محموله با وزن یک تُن و ۲۵۰ کیلو را به همراه خودرو حامل آن توقیف و ۲ نفر را در این راستا دستگیر کردند.

مهری با بیان اینکه ارزش ریالی این محموله توسط کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده مطرح کرد: در این راستا متهمان با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و محموله نیز به انبار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی منتقل شد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.