معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تشدید برخورد با متخلفان در صنوف مختلف گفت: یک هزار و ۴۶۱ پرونده تخلف در صنوف مختلف تشکیل شده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،روح‌الله باقری‌فرد معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظارت ویژه بر بازار لوازم التحریر و پوشاک به صورت ۲۴ ساعته تا ۲۰ مهر ماه ادامه دارد و در این زمینه تلفن ۱۲۴ آماده دریافت گزارش تخلفات در بازار است.

او با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال ۴۱ هزار و ۸۷۱ بازرسی از بازار‌های استان انجام شده است، عنوان کرد: در این مدت ۲ هزار ۹۵ تخلف کشف و برای یک هزار و ۴۶۱ پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

باقری‌فرد ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده را افزون بر ۴۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۳۳۲ گشت مشترک با تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره استاندارد، آموزش و پرورش، اتاق اصناف و دادستانی انجام دادیم.

او با اشاره به اینکه عمده تخلفات گران‌فروشی، تقلب، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور بوده است، بیان کرد: یک تعویض روغنی در یاسوج قوطی روغن‌های پلمپ را بعد از مصرف با روغن فله‌ای پر و به جای روغن پلمپ شده به مشتریان فروش می‌کرد که شناسایی و میلیون ریال جریمه شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در حوزه کشف کالای قاچاق در سطح عرضه دو هزار و ۵۶ بازرسی انجام که ۲۲ پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده و اغلب کالا‌های کشف شده سیگار، تباکو، فندک، لامپ، آدامس، اسباب بازی و لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است.

باقری‌فرد خاطرنشان کرد: در بخش آراد و نان دو هزار و ۳۲۰ بازرسی انجام که ۲۵۱ پرونده به ارزش ریالی ۷۰۰ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده که ۲۷۰ تخلف کشف شده است.

او با بیان اینکه از دو واحد خبازی ۱۰۰ کیسه آرد خارج از شبکه کشف و ضبط شد، افزود: اغلب تخلفات در حوزه آرد و نان کم فروشی وعدم ارائه خدمات در زمان مناسب است.

انتهای پیام/ط

‌گران‌فروشی در بازار لوازم‌التحریر‌ کهگیلویه و بویراحمد

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.