نیاورانی گفت:عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا، به دلیل کشف قیمت شفاف، شرایطی را فراهم می کند که عرضه کالاها در بازارهای جهانی تسهیل شود.

صدرالدین نیاورانی نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت وکشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عرضه پسته در بورس کالا را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به آنکه عرضه تمامی محصولات کشاورزی از جمله پسته در بورس کالا مزیت های همچون شفافیت قیمت، حذف واسطه های غیر ضرور و افزایش درآمد کشاورزان را به همراه دارد، از این رو همانند سایر کشورها باید به سمت سو و سوی عرضه محصولات در بورس کالا پیش رویم.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های عرضه پسته در بورس کالا فراهم شده است، افزود: عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا، به دلیل کشف قیمت شفاف و تعیین استانداردهای پذیرش کالا در انبارهای بورس، شرایطی را فراهم می کند که عرضه کالاها در بازارهای جهانی تسهیل شود.

نیاورانی ادامه داد: عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا به سبب جلوگیری از واسطه بازی و دلال بازی، در تنظیم بازار  محصول و در بلندمدت در افزایش درآمد کشاورزان تاثیر بسزایی دارد.


بیشتر بخوانید: آگاهی کشاورزان از ساز و کار بورس کالا/رونق تولید با عرضه محصولات کشاورزی در بورس


به گفته این مقام مسئول، با توجه به ظرفیت بالای تولید در کشور، بزرگ شدن بورس کالای کشاورزی امری ضروری است تا خریداران با مراجعه به سایت بتوانند براساس مشخصات ارایه شده بدون رویت محصول اقدام به خرید کنند.

نایب رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی در پایان با اشاره به اینکه عرضه پسته در بورس کالا در بالابردن ارزش سرمایه ای محصول تاثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: با توجه به آنکه تنها بخشی از پسته تولیدی در بورس عرضه می شود، از این رو صادرکنندگان سنتی می توانند همانند گذشته به فعالیت خود ادامه دهند و تنها شرکت های صادراتی که بر مبنای دانش روز فعالیت می کنند، اقدام به مراوده از این طریق کنند.

انتهای پیام/

بساط دلال بازی با عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا برچیده می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار