استاندار اردبیل گفت: بحث مهارت‌های زندگی و چگونگی برخورد شرایط حاکم در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و باید آموزش مهارت زندگی از مدارس آغاز شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل در سومین نشست هم اندیشی فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مدارس محل مناسب جهت یادگیری آموزه‌های دینی و مسایل اجتماعی و فرهنگی بوده و حرف شنوی کودکان و جوانان از مربیان و معلمان بیش از سایرین است.

او با تاکید بر اینکه برنامه ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش مهارت‌های زندگی ضرورت دارد گفت: از لحاظ اعتبار دستگاه‌های اجرایی نباید احساس ضعف کنند و شروع برنامه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش مهارت‌های زندگی باید از ادارات، کارخانه‌ها و محل‌های پرتراکم صورت گیرد.

استاندار اردبیل افزود: باید برای کاهش پدیده طلاق در استان که از آهنگ مناسبی بر خوردار نبوده با بهره گیری از ایده‌های برتر کارشناسان برنامه ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت توسط دستگاه‌های مرتبط انجام گیرد.

بهنام جو افزود: برای کاهش طلاق مقوله‌های آموزش و مشاوره پیش از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه روانشناسان استان در زمینه مشاوره‌های ازدواج باید ساماندهی شوند، اظهار کرد:باتوجه به توسعه مراکز مشاوره‌های مهارت زندگی و ازدواج و طلاق می‌توان مقوله ازدواج به صورت صحیح هدایت کرد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه عوامل مشاوره باید بعد از ازدواج هم با مراجعه کنندگان خود در ارتباط باشند افزود: علاوه بر بحث ازدواج و طلاق موضوع سن ازدواج نیز باید مورد مطالعه قرار گیرد و با ترغیب جوانان به سمت ازدواج زمینه زندگی مشترک را فراهم کنیم و زوج‌های جوان بعد از ازدواج هم با مشاوران در ارتباط باشند.

بهنام جو با اشاره به اینکه در جلسات بعدی باید اقدامات برای پیشگیری و آموزش عملیاتی شود افزود:کاهش پدیده طلاق در جامعه با محوریت رواشناسان و کارشناسان حوزه مهارت‌های زندگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در سال آینده آمار موجود را بیش از ۵۰ درصد شاهد باشیم.

او ادامه داد: برای آموزش خانواده‌ها و جوانان در تمامی دستگاه‌های اداری و عمومی و در تمامی اقشار برنامه ریزی میدانی انجام شود تا در آینده این معضل به حداقل کاهش یابد.

در این نشست اعضای هیات علمی دانشگاه ها، مدیران دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان، فعالان و صاحبنظران به بیان نظرات و پیشنهاد‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/ح

روانشناسان اردبیل در زمینه مشاوره‌های ازدواج ساماندهی شوند

برچسب ها: مدارس ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.