مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: چشم امید ۲۶۲ زندانی جرائم غیرعمد این استان به کمک نیکوکاران است.

۲۶۲ زندانی جرائم غیرعمد نیازمند کمک نیکوکارانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، یدالله روحانی منش، مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه آزادی ۲۶۲ این تعداد زندانی نیازمند حدود ۱۵۰ میلیارد ریال است افزود: خیرین برای آزاد کردن این افراد کمک کنند.

او افزود: شاکیان پرونده نیز یکی از بزرگترین حامیان ستاد دیه به شمار می‌روند و بخش زیادی از بدهی زندانیان با همت آن‌ها بخشیده می‌شود.

مدیرعامل ستاد دیه همدان اضافه کرد: همچنین برای فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان وام‌های کم بهره از سوی بانک‌های ملی، ملت، تجارت، صادرات و انصار پرداخت می‌شود.

روحانی منش ادامه داد: ۲۵۶ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد را محکومان مالی نظیر چک، سفته، ضمانت، مهریه و نفقه تشکیل می‌دهند.

او عنوان کرد:  ۲ نفر به علت ناتوانی در تامین دیه ناشی از قتل شبه عمد و غیرعمد، ۲ نفر به علت فوت ناشی از حوادث کار و ۲ شهروند دیگر به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از سوانح رانندگی در زندان به سر می‌برند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اضافه کرد: ۲۵۶ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان مرد و ۶ نفر از آن‌ها زن هستند.

روحانی منش گفت: پیش از کمک به زندانیان نیازمند، تیمی اقدام به تحقیق درباره اموال زندانی، بررسی علت ورود به زندان، بررسی صحت ادعا‌های زندانی و استعلام از مراجع مسئول بر اساس اسناد و مدارک می‌کنند.

اوادامه داد: با شاکیان پرونده نیز مذاکره کرده و در صورتی که به این نتیجه برسد که زندانی مستحق نیست پرونده از شمول مساعدت خارج می‌شود چراکه استحقاق زندانی برای ستاد دیه بسیار مهم است.

۱۴۴ زندانی جرائم غیر عمد نیمه نخست امسال آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

انتهای پیام/ب

چشم امید ۲۶۲ زندانی همدان به کمک خیران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.