هفدهمین همایش سنگرسازان بی سنگر و همایش فرهنگ و مدیریت جهادی در جنوب کرمان برگزار شد.

برگزاری هفدهمین همایش سنگرسازان بی سنگر در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سعیدبرخوری رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در مراسم هفدهمین همایش سنگرسازان بی سنگر جنوب استان کرمان و همایش فرهنگ و مدیریت جهادی گفت: امروز به پاسداشت رشادت‌های جهادگران جنوب کرمان در دوران هشت سال دفاع مقدس و نیز ترویج فرهنگ و مدیریت جهادی، هفدهمین همایش سنگرسازان بی سنگر جنوب استان کرمان برگزار شد.

او افزود: جهادگران با فرهنگ و مدیریت جهادی در مهندسی جنگ، شاهکار آفریدند و از پیشگامان عرصه جهاد در دوران دفاع مقدس بودند.

برخوری با تاکید بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ و مدیریت جهادی بویژه در نسل جدید شاغل در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ابراز امیدواری کرد که این نسل با تاسی از الگوی مدیریت جهادی جهادگران دوران دفاع مقدس، می‌توانند در خدمت رسانی به کشاورزان این منطقه تلاش بیشتری کنند.

در این همایش حجت الاسلام روح الله شاهمرادیان معاون فرهنگی و امور آموزشی نماینده، ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی گفت: منشا و خاستگاه فرهنگ و مدیریت جهادی، الهی و توحیدی بودن آن است.

او افزود: در مقوله فرهنگ و مدیریت جهادی ۷ مولفه از جمله هنجارها، باورها، ارزش ها، الگوها، ساختار، نهادها، آداب و سُنن و علوم و فنون وجود دارد.

شاهمرادیان تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، تمامی این مولفه‌ها در مدیریت جهادی وجود داشت و الگوی مدیریتی جهادی را به جهانیان عرضه کرد.

معاون فرهنگی و امور آموزشی نماینده، ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی گفت: تا باور و ایمان راسخ و مستمر با نگرش توحیدی در وجود شخص نهادینه نشود، نمی‌تواند کار جهادی با اثر بخشی بلند مدت را انجام دهد.

او افزود: هر کجا از جمله دوران دفاع مقدس با حرکت جهادی وارد عمل شدیم به موفقیت دست یافتیم و مدیریت جهادی رمز حل مشکلات است.

محمدتقی امانپور مدیرعامل کانون مرکزی جهادگران کشور در حاشیه این همایش گفت: امروز بیش از گذشته نیاز هست که فرهنگ و مدیریت جهادی شناخته شود.

او افزود: در دوران دفاع مقدس فرهنگ و مدیریت جهادی حماسه‌های بزرگی را خلق کرد و امروز نیز در صحنه نبرد اقتصادی، فرهنگی وسیاسی به فرهنگ و مدیریت جهادی نیاز داریم.

امانپور تصریح کرد: آن چیزی که امروز گمشده ماهست و باید آن را جستجو کنیم شناخت فرهنگ و مدیریت جهادی و مولفه‌های آن هست که با اتکاء به این فرهنگ میتوان حماسه جدید بیافرینیم.

دکتر یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و آزاده دوران دفاع مقدس، در هفدهمین همایش سنگرسازان بی سنگر و همایش فرهنگ و مدیریت جهادی در جنوب استان کرمان ضمن روایت خاطره از دوران اسارت گفت: انقلاب جمهوری اسلامی ایران که ارزش‌های خودش را از قیام امام حسین (ع) به ارث گرفته است متاثر بر ارزش‌های ایثار، جهاد، شهادت، پایمردی و ولایت مداری است.

کمالی پور افزود: آنچه در این برهه از زمان می‌تواند ما را در این مسیر موفق بگرداند این هست که در میدان عمل حافظ و پایدار ارزش‌هایی باشیم که این نظام مرتب بر آن ارزش‌ها شکل گرفت و به قوام رسید.
انتهای پیام/ح

همایش سنگرسازان بی سنگر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار