مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: ورزش جهت‌یابی به خاطر توانایی‌های بالای ذهنی و بدنی که برای اشخاص به وجود می‌آورد، می‌تواند بازوی کمکی برای تیم‌های امداد و نجات و سازمان گردشگری باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در اولین جلسه عمومی کمیته جهت یابی استان کرمان که با حضور رؤسای هیئت انجمن‌های ورزشی استان و شهرستان‌های کرمان به همراه مسئولان کمیته‌های جهت یابی استان و شهرستان‌های کرمان در محل هتل ایرانگردی برگزار شد، ضمن تقدیر از بلوردی، رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان کرمان گفت: وی با نهایت دقت و هوشمندی، هم در انتخاب اعضا و هم در فعال کردن کمیته‌های هیئت مربوطه اهتمام داشته اند.

او از مجموعه عوامل هیئت انجمن‌های ورزشی که کمک می‌کنند تا کمیته‌های مربوطه به صورت جدی در سطح استان فعال باشد، تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: برنامه ریزی و هدف گذاری برای فعال کردن کمیته‌ها به صورت جدی و واقعی دنبال می‌شود و این جای تقدیر دارد.

پاریزی ورزش جهت یابی را بازوی کمکی برای تیم‌های امداد و نجات و گردشگری دانست و افزود: این رشته ورزشی به خاطر توانایی‌های بالای ذهنی و بدنی که برای اشخاص به وجود می‌آورد، می‌تواند سبب ایجاد تعاملات خوبی با تیم‌های امداد و نجات، هلال ا حمر و سازمان گردشگری باشد.

او تصریح کرد: با توجه به پهناور بودن استان کرمان، اقلیم چهارفصل، کویر جذاب و کوه‌های متنوع آن، آموزش این رشته برای کسانی که علاقه‌مند به گردشگری هستند، خالی از لطف نیست و کمک می‌کند تا ما کمترین آسیب را در این مجموعه داشته باشیم و از این آموزش‌ها به نفع خودشان بهره ببریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: ورزش جهت‌یابی از جمله ورزش‌های بسیار سودمند محسوب می‌شود که علاوه بر تاثیرات مثبت جسمی و روحی که بر فرد می‌گذارد، به طور مستقیم با تصمیم‌گیری‌های صحیح زندگی مرتبط است.

پاریزی گفت: امروزه این ورزش با جذب علاقه‌مندان بسیاری در سنین مختلف جایگاه ویژه‌ای را برای خود کسب کرده، به طوری که برای گردش‌کنندگان در طبیعت، کوهنوردان، اتومبیلرانان، اسکی‌بازان و توریست‌ها بسیار مفید و راهگشای مسیر آنان است.

او به برنامه ریزی کمیته جهت یابی استان برای برگزاری رقابت‌های استانی ـ انتخابی تیم برای حضور در رقابت‌های کشوری اشاره کرد و افزود: این می‌تواند علاوه بر ارتقاء جایگاه هیئت انجمن‌های ورزشی و ورزش و جوانان استان، کمک کند تیم‌های قوی از استان کرمان در رقابت‌های کشوری شرکت کنند.

پاریزی ابراز امیدواری کرد: این کمیته مانند سایر کمیته در نهایت صلابت و شادابی، رشد و پیشرفت خود را داشته باشد.

در این مراسم مدیرکل ورزش و جوانان از سعید شریفیان، نخستین رئیس کمیته جهت یابی استان با اهدای لوحی قدردانی کرد.

این آیین با تقدیر از ورزشکاران مدال آور و ملی پوش کرمانی همراه بود.

انتهای پیام/ب

در اولین جلسه عمومی کمیته جهت یابی استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار