رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: جمعی از کارکنان امدادی و درمانی این دانشگاه به محض اطلاع از وقوع حادثه قطار «زاهدان- تهران» به صورت داوطلبانه در محل کار خود حاضر شدند.

حضور داوطلبانه کارکنان امدادی ودرمانی پس از حادثه قطار در محل کاربه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان؛  سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: جمعی از پرستاران، پزشکان، تکنسین‌های اورژانس و سایر کارکنان بیمارستان‌ها و مرکز فوریت‌های پزشکی به محض اطلاع از وقوع حادثه قطار «زاهدان_تهران» از طریق رسانه‌های جمعی، به صورت داوطلبانه در محل کار خود حاضر شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: این مسئولیت پذیری و احساسات پاک انسانی باعث شد تا با وجود تعداد نسبتا قابل توجه مصدومین در دقایق و ساعات اولیه بروز بحران و با وجود انتقال ناگهانی حجم بالایی از مجروحان به بخش‌های اورژانس بیمارستان، مشکلی از نظر کمبود نیرو انسانی وجود نداشته باشد.

او  ادامه داد: تعداد کارکنان، پرستاران و پزشکانی که در حالت عادی در شیفت‌های عصر و شب در بیمارستان‌ها و مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان حضور دارند به هیچ وجه تکافوی پاسخگویی به این تعداد از مصدومان را نداشت، ولی با حضور داوطلبانه تعداد زیادی از این عزیزان در محل کار، استقرار سیستم مدیریت بحران و اطلاع رسانی به تعدادی از همکاران غیر شیفت، از لحاظ تعداد کادر درمانی و امداد رسانی مشکلی وجود نداشت و همین موضوع نقش بسزایی در پاسخگوئی صحیح و سریع به مصدومان حادثه داشت.

هاشمی شهری ضمن تشکر و قدردانی از مسئولیت شناسی حرفه‌ای مجموعه کادر درمان، این روحیه را یکی از سرمایه‌های ارزشمند معنوی و اجتماعی کشور ما بر شمرد و گفت: همه ما در جایگاه مدیران بالادستی و یا مراجعه کنندگان به مراکز درمانی وظیفه داریم تا از این سرمایه‌های عظیم معنوی صیانت و حفاظت کنیم.

او تصریح کرد: علاوه بر بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، همکارانمان در بیمارستان نبی اکرم (ص)، تامین اجتماعی و پیامبر اعظم (ص) نیز وضعیت مشابهی داشته اند و بر اساس اطلاعات واصله تعدادی از کارکنان و پزشکان آن مراکز نیز خارج از برنامه شیفت بندی معمول در محل کار خود حاضر شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جمع بندی سریع و اعلام به موقع اسامی مصدومان و محل بستری آنان را نیز یکی دیگر از اقدامات ارزشمندی برشمرد که در ساعات اولیه بحران با همکاری سرپرستاران بیمارستان ها، مرکز اورژانس ۱۱۵ و روابط عمومی این دانشگاه انجام شد و تا حدود زیادی مانع از سردرگمی خانواده مصدومان حادثه در خارج و داخل استان شد.

او تعداد مصدومان حادثه قطار که تا این لحظه در بیمارستان‌های شهر زاهدان بستری هستند را ۱۸ نفر اعلام کرد و گفت: ۴ نفر از این عزیزان همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری هستند.

او افزود: ۱۶ نفر از این مصدومین در مرکز حوادث و سوانح استان سیستان و بلوچستان یعنی بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) زاهدان بستری بوده و ۲ نفر دیگر از این عزیزان هم در بیمارستان‌های نبی اکرم (ص) و علی ابن ابی طالب (ع) بستری هستند.

انتهای پیام/ع

خروج قطار «زاهدان_تهران» از ریل 

برچسب ها: علوم پزشکی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار