مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۳۱ نفر مصدوم حادثه ریلی زاهدان ـ تهران در بیمارستان‌های زاهدان بستری و در حال دریافت خدمات درمانی هستند.

۳۱ مصدوم حادثه قطار زاهدان ـ تهران بستری و تحت درمان هستند/حال ۵ نفر از مجروحان وخیم استعبدالرحمن شهنوازی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: خارج شدن قطار زاهدان ـ تهران از ریل ۱۵۸ نفر مصدوم داشت که از این تعداد تاکنون ۳۱ نفر بستری هستند و در حال دریافت خدمات درمانی هستند و ۱۲ نفر تا ساعت ۱۸ عصر امروز هم از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

شهنوازی افزود:۵ نفر از مصدومین  در بخش ICU  بستری هستند.

شهنوازی عنوان کرد: در این حادثه  ناگوارچهار نفر جان خود را از دست داده اند و علت این حادثه با کمک  تیم اعزامی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به سیستان و بلوچستان در حال بررسی است.

او از حضور و امدادرسانی ارزشمند مردم منطقه در لحظات نخست بروز حادثه قدردانی کرد.

به گفته راشدی مدیر مرکز حوادث ووفریت‌های پزشکی زاهدان در  حال حاضر خانواده تمامی مصدومان عزیزمان، اعم از کسانی که در استان سیستان و بلوچستان سکونت دارند و اهالی سایر نقاط کشور از محل بستری بستگانشان مطلع شده اند و به صورت مستقیم با بیمارستان‌محل بستری در ارتباط هستند؛ لذا پس از عبور از مرحله نخست بحران، از این پس صرفا تعداد مصدومین بستری در هر بیمارستان اعلام خواهد شد.

بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه علت بروز این حادثه در دست بررسی است گفت: در این حادثه ۵ سالن قطار از ریل خارج که ۳ سالن به طور کامل واژگون شدند.

منصور بیجار با اشاره به اینکه این قطار نزدیک به ۲۵۰ مسافر و خدمه داشته است، افزود: ۱۰ دستگاه اتوبوس و یک دستگاه اتوبوس- آمبولانس برای انتقال مسافران به محل حادثه اعزام شدند.

او  ادامه داد: همچنین ۲ دستگاه ماشین آتش‌نشانی، یک بالگرد، ۴ تیم امداد و نجات هلال احمر، و هشت وسیله نقلیه سنگین شامل، کامیون، بولدوزر، لودر و جرثقیل به محل واژگونی قطار اعزام شده بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: متاسفانه در این حادثه سه مرد و یک زن جان خود را از دست دادند.

این حادثه در ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه عصر روز گذشته در فاصله ١٠٠ کیلومتری از مسیر زاهدان و ٢ کیلومتری ایستگاه شورو رخ داد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: مدیریت بحران ، قطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار