معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: نباید به بهانه راه و ساخت مسکن محیط زیست تخریب شود، تاکید ما در احداث پروژه‌ها رعایت و توجه به پیوست زیست محیطی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  مهدی عبوری در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد به نقش این استان در تامین منابع نفت و گاز کشور اشاره کرد و گفت: ۱۷ تا ۲۵ درصد نفت و گاز کشور در این استان تامین می‌شود، اما سوال این است آیا به این میزان که در تامین منابع ملی سهم دارید از اعتبارات برخور دارید؟

او ضمن تشکر از زحمات نمایندگان مردم در مجلس به سند ۱۴۰۴ حوزه راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود : همه خواهشم از مجموعه استان این است که برای مدیران حوزه راه و شهرسازی در استان انتظارات مشخص کنند، تعیین انتظارات می‌تواند کار برنامه محور در راستای خدمت بهتر به مردم را به سرانجام برساند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه استان مبتنی بر حوزه گردشگری است، عنوان کرد: به درستی توسعه استان بر مبنای توسعه گردشگری دیده شده است این استان دارای ظرفیت‌های متعدد است، اما نقد‌هایی هم دارم.

عبوری با بیان اینکه مشکل اصلی جوانان عدم اشتغال است گفت: آمار بیکاری استان قریب به ۱۲ درصد است، اعتقادم بر این است که اگر به درستی برنامه‌ریزی شود و توسعه برمبنای گردشگری باشد دیگر دغدغه اشتغال نخواهیم داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به خدماتی که شهرداری‌ها می‌توانند به مردم ارائه کنند، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر برنامه‌های مدون منطبق بر طرح جامع ارائه دهند تا موجب تحول در زندگی مردم شود.

او با اهمیت خواندن حوزه بازآفرینی شهری گفت: ۱۷۰۰ هکتار بافت فرسوده و حاشیه‌نشین در استان است که اکثرا در مرکز شهر است با توجه به اقدامات صورت گرفته مهاجر معکوس داریم، اما روند بازگشت کند است.

عبوری به حوزه نظام مهندسی که مهم و اثرگذار در حوزه ساخت و ساز‌ها است اشاره کرد و گفت: در این حوزه باید اداره کل راه و شهرسازی منطبق بر قانون مشکلات را از دوش مردم بردارد.

او بیان کرد: با همه مشکلات ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت و تاکنون ۶۵۰ میلیارد فقط برای پروژه پاتاوه دهدشت هزینه شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت : نباید به بهانه راه و ساخت مسکن محیط زیست تخریب شود تاکید ما در احداث پروژه‌ها رعایت و توجه به پیوست زیست محیطی است.

انتهای پیام/غ

تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه پاتاوه دهدشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.