رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی مبارک آباد از آغاز کاشت کلم پائیزه در مناطق تحت پوشش این مرکز خبر داد.

آغاز کاشت کلم در مبارک آبادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی انصاری گفت: از ابتدای مهر ماه کاشت کلم پائیزه به روش نشائی در بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی منطقه مبارک آباد شروع شده است.

او افزود: با توجه به زود رس بودن بذور مورد استفاده طول دوره رشد این گیاه ۷۰ روزه تا سه ماهه است که از اواخر آذر ماه برداشت آغاز و محصول به میادین مرکز استان و دیگر استان‌ها ارسال می‌شود.

این کارشناس اظهار کرد: ارقام بروکلی و گل از فراوان‌ترین ارقام کاشته شده بوده که پیش بینی می‌شود در زمان برداشت بالغ بر ۶۰۰۰ تن انواع کلم از این مزارع حاصل شود.

انصاری با اشاره به اینکه منطقه مبارک آباد قطب تولید سبزیجات در شهرستان قیروکارزین و جنوب فارس است، تصریح کرد: ترویج‌های انجام شده در خصوص استفاده از نشائ سالم و مرغوب موجب کاهش طول دوره رشد در مزرعه و افزایش تولید این محصولات شده است.

به گفته او، کاهش در مصرف آب، ریسک تولید، بذر مصرفی، عملیات زراعی مورد نیاز، مصرف سموم و کود‌های شیمیایی و افزایش در ضریب مکانیزاسیون از دیگر مزایای کاشت نشائی کلم خواهد بود.

قیروکارزین با وسعتی بالغ بر ۳۳۲۰ کیلومتر مربع شامل دو بخش مرکزی و افزر است که بخش کشاورزی این شهرستان در سه منطقه حومه، مبارک آباد و بخش افزر مدیریت می‌شود.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

کاشت کلم در مزارع مبارک آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار