رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی مبارک آباد گفت: کاشت کاهو در بیش از ۷۰۰ هکتار از مزارع آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی انصاری رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی مبارک آباد قیروکارزین اظهار کرد: با آغاز مهرماه کاشت کاهو در گستره‌ای از شرق رودخانه قره آقاج تا روستای گلک در بیش از ۷۰۰ هکتار از مزارع آغاز شده است.

او ادامه داد: کاشت این محصول تا پایان آبان ماه ادامه دارد که از انواع ارقام بذر‌های زرقانی، جهرمی و اهوازی کشت می‌شود.

انصاری تصریح کرد: در هر هکتار، ۵ تا ۱۰ کیلوگرم بذر کاهو مصرف می‌شود که اگر تاریخ کاشت به سرما نزدیک‌تر شود به علت جوانه زدن همه دانه ها، مصرف بذر تا ۳ کیلوگرم نیز کاهش می‌یابد.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به دما و شرایط آب و هوایی کاهو به مدت ۸۵ تا۹۰روز پس از کاشت در مزرعه باقی می‌ماند تا به وزن مناسب برداشت برسد.

انصاری با اشاره به اینکه کاهو یک زراعت وجینی است، اظهار کرد: این موضوع موجب مصرف کمتر سموم علف کش و تولید محصول سالم می‌شود همچنین کاهو‌های وجین شده به زمین دیگر منتقل و دوباره کاشته خواهد شد که موجب افزایش سود اقتصادی این زراعت است.

رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی مبارک آباد با اشاره به اینکه کشاورزان با کاشت به موقع کاهو محصول خود را دی ماه برداشت می‌کنند، بیان کرد: در مزارع کاهو پس از برداشت با علف هرز آن مبارزه و بدون عملیات خاک ورزی در شیار‌های سطح خاک، به صورت دستی بذرپاشی و در فرودین ماه سال بعد، برای بار دوم کاهو برداشت می‌شود.

این کارشناس افزود: کاهو حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان، امگا۳، مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات و ویتامین‌های B۶، C، A، k است.

در قیروکارزین کاهو به عنوان یکی از سبزیجات برگی پر مصرف به وفور کشت می‌شود که به دلیل ویژگی‌های خاصی مثل طعم شیرین و آبدار، روغنی بودن و رنگ برگ‌ها از بازار پسندی بالایی برخوردار است.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/چ

کاشت کاهو در مبارک آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار