مدیر جهادکشاورزی شهرستان سیرجان گفت: میزان برداشت محصول پسته امسال از ۴۳ هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول در سیرجان، بیش از ۲۴ هزار تن پسته خشک برداشت می‌شود که نسبت به پارسال تفاوت چشم گیری دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اکبر محمودآبادی، مدیر جهادکشاورزی شهرستان سیرجان گفت: پارسال به دلیل نوسانات دمایی، سرمازدگی پاییزه و عوامل نامساعد جوی، ۲ هزار و ۶۰۰ تن پسته خشک در سیرجان برداشت شد.

او با بیان اینکه از مجموع ۴۳ هزار هکتار سطح زیر کشت باغات پسته سیرجان، ۹۲۰ هکتار نهال پسته بوده که هنوز بارور نشده است بیان داشت: در ابتدای امسال پیش بینی ما از برداشت پسته در سیرجان ۲۸ هزار تن بود که به دلیل  گردافشانی نشدن فروردین ماه و همچنین به خاطر بارندگی‌های نامناسب و تابستان داغ که منجر به پوکی پسته می‌شود، ۲۴ هزار تن پسته برداشت خواهد شد.

محمود آبادی بیشترین ارقام تولید پسته سیرجان را فندقی، احمدآقایی، کله قوچی و اکبری اعلام کرد و افزود: بیش از ۸۰ درصد پسته سیرجان صادر می‌شود و کشور‌های چین، هند و روسیه بیشترین واردات پسته سیرجان را دارند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سیرجان با تاکید بر اینکه استان کرمان در شرایط کم آبی قرار دارد، تصریح کرد: در بیش از ۱۱ هزار هکتار از باغات پسته در سیرجان تاکنون سیستم‌های آبیاری نوین اجرا شده است و هزار و ۵۰۰ هکتار نیز برای اجرای این سیستم‌ها در دست اقدام است.

محمود آبادی گفت: در چند سال گذشته نزدیک به ۱۰ هزار هکتار از باغات پسته سیرجان به دلیل کاهش منابع آبی، خشک و بی ثمر شده اند.

انتهای پیام/ی

برداشت پسته در شهرستان سیرجان تا نیمه آبان ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.