بر اساس نتایج جدیدترین نظرسنجی، حمایت از روند استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا ۱۲ واحد نسبت به قبل افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، در تازه‌ترین نظرسنجی هیل-هریس ایکس که روز جمعه انجام شد، حمایت از روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در مقایسه با نظرسنجی مشابهی که سه ماه قبل انجام شد, ۱۲ واحد افزایش یافته است.

این نظرسنجی ۲۶ و ۲۷ سپتامبر (چهارم و پنجم مهر) و چند روز پس از آن صورت گرفت که دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا روند رسمی استیضاح ترامپ را بر سر شکایت یک افشاگر اطلاعاتی درباره تماس تلفنی وی با اوکراین آغاز کردند. (بیشتر بخوانید)

نظرسنجی مذکور همچنین نشان داد ۴۷ درصد از این تصمیم حمایت می‌کنند که ۱۲ واحد بیشتر از نظرسنجی قبلی است؛ ۴۲ درصد مخالف روند استیضاح هستند که نشان می‌دهد از مخالفت با این روند سه درصد کاسته شده است و ۱۱ درصد هم در اینباره تردید دارند.

حمایت از استیضاح در بین دموکرات‌ها، جمهوری‌خواهان و رای‌دهندگان مستقل رو به افزایش است. به نحوی که این آمار در بین دموکرات‌ها با ۱۹ واحد افزایش، از ۵۷ درصد به ۷۸ درصد رسیده است. تعداد جمهوری‌خواهان حامی استیضاح نیز با ۵ واحد افزایش به ۱۸ درصد رسیده است. تعداد رای دهندگان مستقل حامی استیضاح هم دو برابر شده و به ۴۱ درصد رسیده است.

نظرسنجی هیل-هریس با شرکت ۱۰۰۱ نفر و با حاشیه خطای ۳.۱ درصد انجام شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار