رئیس مجلس لبنان گفت اعلام موافقت عربستان با برقراری آتش‌بس جزئی در برخی مناطق می‌تواند کانال گفت‌وگو بین ریاض و تهران را باز کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الجمهوریت، نبیه بری، رئیس مجلس لبنان، در مصاحبه با این روزنامه گفت اعلام موافقت عربستان با آتش‌بس جزئی در برخی مناطق می‌تواند کانال گفت‌وگو بین ریاض و تهران را باز کند که ادامه این روند بر همه منطقه تاثیری مثبت خواهد گذاشت.

او در این‌باره اعلام کرد: تحولات سریع منطقه باید رصد و بررسی شود به خصوص اخباری که درباره تحولات مثبت یمن و اعلام موافقت عربستان با آتش‌بس در برخی مناطق‏، شنیده می‌شود. اگر این روند بیشتر توسعه یابد می‌تواند کانال گفت‌وگو بین عربستان و ایران را باز کند و بدون شک اگر تحولات در این مسیر قرار گیرد، بر همه منطقه و مشخصا لبنان تاثیری مثبت خواهد گذاشت.

دیروز نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از چند منبع ناشناس از موافقت عربستان با اجرای طرح آتش‌بس جزئی که فقط چهار ناحیه در یمن  را شامل می‌شود، خبر داد. (بیشتر بخوانید)

منابعی در دولت نجات ملی یمن به شبکه العالم گفتند دولت نجات ملی یمن با پیشنهاد عربستان سعودی در مورد آتش‌بس در یمن که شامل فقط شماری از نقاط می‌شود مخالفت کرده و خواستار توقف کامل حملات به یمن و برقراری آتش‌بس فراگیر شده است. (بیشتر بخوانید)

پیش از این نیز مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرده بود که حملات پهپادی و موشکی به عربستان را متوقف خواهند کرد در صورتی که طرف مقابل نیز حملات خود به یمن را پایان دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار