بنا به ادعای یک رسانه آمریکایی، عربستان با اجرای آتش بس در بخش‌های از یمن موافقت کرده است.

موافقت عربستان با اجرای آتش بس در یمنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از استریت تایمز، بنا به اعلام منابع آگاه، عربستان سعودی با اجرای آتش بس در بخش‌های از یمن موافقت کرده است.

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از چند منبع ناشناس از موافقت عربستان با اجرای طرح آتش بس در چهار ناحیه در یمن خبر داد. آتش بس احتمالی می‌تواند به کاهش تنش‌های سیاسی در منطقه کمک کند. در پی حملات تلافی جویانه اخیر نیرو‌های انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان تنش‌ها در منطقه خاورمیانه بالا گرفته است.

عربستان سعودی فروردین ۹۴ به همراه ۳۴ کشور ریز و درشت عربی و با حمایت آمریکا و غرب به یمن حمله کرد. محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی مدعی شد ائتلاف سعودی با عملیات «توفان راسخ» ظرف ۳ هفته انقلابیون یمنی را شکست می‌دهد و «عبدربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور فراری یمن را دوباره به قدرت بازمی‌گرداند.

در پنج سال گذشته ائتلاف سعودی-اماراتی همه مسیر‌های امدادرسانی به میلیون‌ها غیرنظامی را مسدود کرده و هم‌اکنون ۲۲ میلیون یمنی نیازمند کمک‌های انسان‌دوستانه هستند. حتی سازمان‌های «حقوق‌بشری» بین‌المللی نیز اجازه کمک‌رسانی به مردم یمن را ندارند. نزدیک به ۱۶ هزار یمنی مستقیماً در جنگ شهید شدند، ۱۸ هزار بیمار به علت محاصره هوایی و کمبود‌های پزشکی جان باختند و بیش از ۲۴ هزار نفر نیز مجروح شدند.

نتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار