نشست مشترک معاونت پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران با مدیر اجرایی اتحادیه سراسری شرکت‌های ساختمانی افغانستان در اتاق تعاون ایران با هدف بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه صنعت ساختمان ۲ کشور برگزار شد.

روابط// فرصت‌های سرمایه گذاری صنعت ساختمان ایران و افغانستان بررسی شد/ امضای تفاهمنامه در دستور کاربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست مشترک معاونت پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران با مدیر اجرایی اتحادیه سراسری شرکت‌های ساختمانی افغانستان در اتاق تعاون ایران با هدف بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه صنعت ساختمان ۲ کشور برگزار شد.

نمایندگان اتحادیه سراسری شرکت‌های ساختمانی افغانستان گزارشی از وضعیت صنعت ساختمان در کشور متبوع خود را ارائه و بهره گیری از تجارب و دانش ایران را یک ضرورت توصیف کردند.


بیشتر بخوانید: فعالیت ۲۳۰ هزار اتاق تعاون در سراسر کشور/ نظام توزیع و صادرات عادلانه دستاورد ۴۰ سالگی انقلاب در حوزه تعاون 


علی مطیع جهانی معاونت پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران نیز در این نشست توضیحات مبسوطی در خصوص جایگاه نمایشگاه صنعت ساختمان در ایران ارائه کرد وگفت: در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان ۲۵ تفاهم نامه با هیات تجاری افغانستان امضا شده است و جمع کثیری از تجار افغانستان از این نمایشگاه بازدید کردند.

وی ادامه داد: صنعت ساختمان در سال‌های اخیر در ایران رشد به سزایی داشته است و کشور افغانستان می‌تواند از تحولات خدمات فنی و مهندسی و تولیدات کشور ایران استفاده کند و این مهم در زمینه صادرات این صنعت به بازار‌های ۲ کشور بسایر حایز اهمیت خواهد بود.

این مقام مسئول بر ایجاد بازار‌های مشترک، برگزاری نمایشگاه‌های عمران و ساختمان و پذیرش هیات‌های تجاری بین ۲ کشور تاکید کرده و در راستای همکاری‌های مشترک حضور تولیدکنندگان ایرانی در تکمیل پروژه‌های عمرانی، شهرسازی و ساختمانی افغانستان را فرصتی مغتنم شمرد.

وی با اشاره به مرز و زبان مشترک ۲ کشور بیان کرد: ۲ کشور می‌توانند از این مزیت بهره برده و فعالیت گسترده اقتصادی و صادراتی را پایه ریزی کنند.

در این نشست امضای تفاهم نامه تامین نیاز‌های حوزه صنعت ساختمان میان نمایندگان ۲ کشور در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار