رئیس اداره هواشناسی چابهار گفت: با همکاری ارگان‌های دریایی از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی، سیستان و بلوچستان در ردیف استان‌های برتر در اجرای طرح تهک دریایی قرار گرفت.

سیستان و بلوچستان جزو استان های برتر در اجرای طرح تهک دریاییبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد رضا فنودی سالاری رئیس اداره هواشناسی چابهار در جلسه کمیته مخابرات دریایی بندر چابهار که با حضور معاونان دریایی و فنی و مهندسی و کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی در بند شهید بهشتی برگزار شد گفت: با توجه به صنعت گسترده دریایی، طرح توسعه هواشناسی کاربردی دریایی (تهک) در استان راه اندازی شد و بر اساس آن اطلاعات هواشناسی به صورت کاربردی و آنلاین به کاربران ارسال می‌شود.

به گفته وی، با وجود این که مرکز این استان ساحلی نیست، اما به دلیل همکاری خوب ارگان‌های دریایی از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی، سیستان و بلوچستان موفق شد در اجرای طرح تهک دریایی در ردیف استان‌های برتر قرار گیرد.

رئیس اداره هواشناسی چابهار ادامه داد: همچنین در اجرای این طرح مشخصات ۵ هزار کاربر شامل صیادان و صاحبان شناور‌ها در سامانه ثبت و بانک اطلاعاتی کاملی به منظور ارسال هشدار‌های هواشناسی و جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی طراحی و عملیاتی شده است.

انتهای پیام/ع

طرح توسعه هواشناسی کاربردی دریایی (تهک) در استان راه اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار