فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور گفت : انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی رحمت الله علیه بدون وابستگی ظهور کرد آمریکا هم که مهره کلیدی خود در منطقه را از دست داده بود از همان آغاز انقلاب به دنبال ایجاد توطئه در ایران بود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امیر آریانفر فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور گفت : در شرایطی که دنیا به ۲ قطب شرق و غرب تقسیم شده بود و بیشتر کشور‌ها تحت سلطه این ۲ ابرقدرت بودند، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی رحمت الله علیه بدون وابستگی به آن‌ها ظهور کرد؛ آمریکا هم که مهره کلیدی خود در منطقه را از دست داده بود از همان آغاز انقلاب به دنبال ایجاد توطئه در ایران بود.

او یکی از نخستین توطئه‌های دشمن را «انحلال ارتش» دانست و گفت : آمریکا در دوران شاه از ارتش ایران حمایت بسیاری کرد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از تجهیزات پیشرفته‌ای که پول آن توسط ایران پرداخت شده بود، به جمهوری اسلامی تحویل نشد از جمله جنگنده‌های اف ۱۶ و آواکس، زیر دریایی‌ها و ناوچه‌های موشک انداز پیشرفته.

او افزود: از سال اواخر سال ۱۳۵۷ و اوایل سال ۵۸ با توطئه استکبار ناآرامی‌های مختلفی در بیشتر نقاط کشور ایجاد شد از جمله در استان‌های خوزستان، کردستان، گلستان، آذربایجان و مناطق پاوه، نوسود و دشت ذهاب در استان کرمانشاه؛ ناآرامی‌هایی که به جنگ داخلی تبدیل شد.

امیر آریانفر افزود: دشمن البته از زمانی قطعی شدن پیروزی انقلاب کوشید که نظم و ساختار ارتش را به هم بریزد؛ چنانچه این شعار در بین سربازان رسوخ داده شد که «رهبر ما امام است/ خدمت ما تمام است». تا شرایط برای مدیریت و تدبیر فرماندهان ارتش سخت و دشوار شود.

 فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور گفت: «جریان نفاق» از گروه‌های محوری در پیگیری انحلال ارتش بود که با شعار‌های «ارتش توحیدی و ارتش بی طبقه» وارد میدان شد.

او افزود: گرچه بخشی از انقلابیون از سر ناآگاهی با این شعار‌ها همراه شدند، اما امام راحل (ره) بابصیرت، ژرف نگری و آینده نگری الهی این توطئه را نقش بر آب کردند و فرمودند «هرکس شعار انحلال ارتش را بدهد منافق است».

امیر آریانفر گفت: هدف جریان نفاق از طرح شعار انحلال ارتش این بود که انقلاب نوپای اسلامی ایران را از یک ظرفیت بزرگ نظامی تهی کند تا زمینه برای حمله نظامی دشمن و به شکست کشاندن انقلاب فراهم شود.

او گفت: به موازات ناآرامی‌های اوایل انقلاب، دولت موقت انقلاب چند اقدام غیرکارشناسی و نابجا انجام داد؛ از جمله کاهش مدت خدمت سربازی از ۲ به یک سال و انتقال کارکنان متخصص به محل تولد و زندگی خود که این اقدام سبب کاهش کارایی و در هم ریختگی ارتش می‌شد. البته نقش شهید فلاحی در انسجام بخشی و ایجاد انضباط در ارتش برای مقابله با ناآرامی‌های پس از انقلاب بسیار برجسته بود.

«کودتای نقاب» با محوریت حزب توده و برخی دیگر از گروهک‌ها و با هدف خارج کردن خلبانان زبده نیروی هوایی ارتش از میدان، دیگر توطئه‌ای بود که به گفته امیر آریانفر در همین زمان صورت گرفت.

او گفت: همه این رویداد‌ها و تحولات در شرایطی بود که سپاه پاسداران هنوز ساختار و سامان مناسبی پیدا نکرده بود و هیچ نیروی مدافع انقلابی جز ارتش وجود نداشت؛ اینجا بود که ارتش به عنوان یک ناجی وارد عرصه مبارزه با گروهک‌ها و توطئه‌های دشمن شد .

 

 

انتهای پیام/د

بیشتر کشور‌ها تحت سلطه ۲ ابرقدرت بودند

 

برچسب ها: سپاه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.