سرمربی تیم فوتبال سپاهان نسبت به حواشی دیدار این تیم مقابل پرسپولیس واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره اینکه به نظر می‌رسد شعار هواداران پرسپولیس علیه او از حالت جدی به شوخی تبدیل شده است، بیان کرد: اگر یک مربی باشد که تیمش بخواهد جلوی تیم مورد علاقه این دوستان فوتبال بازی کند، این حرف‌ها پیش می‌آید. ما طبق آمار فوتبال خوب، کلاسیک، تاکتیکی و درگیرانه‌ای بازی کردیم. سرعت بازی هم به نظر من خوب بود. پس از به ثمر رساندن گل اول دنبال زدن گل دوم رفتیم و حتی می‌توانستیم گل سوم را هم بزنیم. پرسپولیس هم خوب بازی کرد.

قلعه‌نویی: آقایان انتظار دارند مربی رقیب برای پرسپولیس آرزوی قهرمانی کند

او ادامه داد: در چنین وضعیتی چرا باید به یک مربی توهین شود؟ آیا باید مربی بیاید و در ۶ بازی به این آقایان ۱۸ امتیاز بدهد و بعد بگوید آرزویم این است فلان تیم قهرمان شود؟ به نظرتان مربی‌ای که جایی مسئولیت دارد می‌تواند برای تیم دیگری آرزوی قهرمانی کند. من ۳ بار با استقلال قهرمان لیگ شدم، اما همیشه تیم‌های من با تمام وجود مقابل این تیم بازی کرده اند. شرف فوتبال همین است. در بازی با پرسپولیس یک سوت ۵۰ - ۵۰ هم به سود سپاهان زده نشد. باید دنبال زیبایی‌های فوتبال و لذت بردن از آن باشیم. برد و باخت تمام می‌شود و می‌رود.


بیشتر بخوانید: پرسپولیس صفر - سپاهان ۲/ باد شهرآورد ۳ امتیاز سرخپوشان را بُرد


سرمربی سپاهان تصریح کرد: نمی‌دانم این شعار‌ها از کجا می‌آید، اما خوشحالم به هر تیمی رفتیم هم آقای گل داشتیم و هم گل‌های زیادی زده ایم. تیم‌های من همیشه در جدول مطرح بوده اند. شاید آقایان نمی‌توانند چنین مسائلی را تحمل کنند و دوست دارند سرمربی رقیب برای آن‌ها آرزوی قهرمانی کند. ۶ - ۷ بازیکن همین تیم پرسپولیس مانند سید جلال حسینی، حسین کنعانی زادگان، محمد انصاری، احمد نوراللهی علی علیپور و شجاع خلیل زاده شاگرد خودم بوده اند. کمال کامیابی نیا را زمانی که ۱۶ - ۱۷ سالش بود در مس کرمان بازی اش دادم. محمد نادری را خودم از مقاومت تهران به تراکتورسازی بردم و باید از گودرزی، مدیرعامل نیروی زمینی تشکر کنم که فوتبالیست تحویل جامعه می‌دهد. خواهش می‌کنم دنبال این مسائل نروید.

قلعه نویی درباره اینکه چرا اعتقاد دارد از مربیان ایرانی در فوتبال کشورمان حمایت‌های لازم صورت نمی‌گیرد، گفت: انتقاد یک بحث است و بازخورد‌های آن انتقاد بحثی دیگر. اعتقاد دارم ایرانی‌ها چه داخل و چه خارج از کشور جزو برترین‌ها هستند به شرط اینکه شرایط فراهم باشد و اجازه کار کردن به ما بدهند. ببینید داخل و خارج از ایران چه انسان‌های بزرگی داریم. برخلاف خارج از کشور در ایران بستر فراهم نیست و نگاه عدالت محوری هم وجود نداشته است.

قلعه‌نویی: آقایان انتظار دارند مربی رقیب برای پرسپولیس آرزوی قهرمانی کند

او ادامه داد: بار‌ها این موضوع را گفته و ۱۰۰ بار دیگر هم می‌گویم. یک روز کیومرث هاشمی ساعت ۷:۳۰ صبح به من زنگ زد و گفت با جمع بندی شرایط به این نتیجه رسیده ایم باید سرمربی تیم ملی بشوی. ابتدا با این موضوع مخالفت کرده و گفتم پس از ۳ سال با استقلال قهرمان شده ام و دوست دارم با این تیم به جام باشگاه‌های آسیا بروم، اما گفت با شرایطی که وجود دارد به ما کمک کن. من هم به هاشمی گفتم کمک کردن با برنامه محوری و زمان دادن متفاوت است. یک سرمربی تیم ملی برای درست کردن این تیم طبق افکاری که دارد در فاصله زمانی بین ۲ جام جهانی فرصت می‌خواهد.

قلعه نویی افزود: همه می‌دانید تیم ملی ما در زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۰۶ و پس از آن چه شرایطی داشت و حتی فدراسیون فوتبال مسئول نداشت. ۲ گروه سیاسی به جان هم افتادند و فوتبال تعلیق شد. در آن وضعیت گروه فنی من میانگین ۲/۱۱ امتیاز برای هر بازی را به دست آورد و در رنکینگ آسیا هم اول بود، اما مقابل کره جنوبی در ضربات پنالتی حذف شدیم. حالا بعد از آن یک سرمربی خارجی آمد و با قرارداد آنچنانی ۸ سال سرمربی تیم ملی ایران شد. ما هم از این موضوع استقبال می‌کنیم. مربی ایرانی استقلال را پنجاه و پنجم جهان، سوم آسیا و قهرمان ایران کرده است، اما تازه پس از ۵ - ۶ سال طلبش را هفته پیش تسویه کردند.

سرمربی سابق استقلال تصریح کرد: اگر من پولم را همان زمان از استقلال می‌گرفتم ۵۰۰ هزار دلار می‌شد، اما اکنون این مبلغ ۷۰ هزار دلار شده است. بستر نه برای من بلکه برای هیچ یک از مربیان ایرانی فراهم نیست. علی دایی اگر در آلمان مربیگری می‌کرد شاید حتی به بایرن مونیخ می‌رسید. حسین فرکی، مجید جلالی و مربیان جوانی مانند یحیی گل محمدی هم بستر می‌خواهند. برخی افراد ۱۰ سال پدر مربی ایرانی را درآورده اند، اما آن‌ها ایثار کرده اند. حتی مربی ایرانی دادگاهی شده است.

قلعه‌نویی: آقایان انتظار دارند مربی رقیب برای پرسپولیس آرزوی قهرمانی کند

قلعه نویی افزود: پس از تساوی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی در مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۰۷ پولی را به ما داده و من از ناصر ابراهیمی، مهدی مناجاتی و مهدی مهدوی کیا خواستم این پول را بین اعضای تیم تقسیم کنند و تنها لیست پاداش‌های تقسیم شده را به من بدهید. پس از آن دیدم مهدی مهدوی کیا به اتاق من آمد و گفت ما پس از بازی دوستانه با کره جنوبی که ۲ بر صفر هم باختیم، نفری ۵ هزار دلار پول گرفتیم، اما اکنون که نتیجه بازی را در یک دیدار رسمی دقیقه ۹۲ به تساوی یک - یک رسانده ایم و کل ایران خوشحال است، باید خیلی کمتر پاداش بگیریم؟ به مهدی گفتم به آن فهرست نگاه کند و ببیند آیا اسم من در آن وجود دارد؟ به مهدوی کیا گفتم با توجه به محدودیت دلاری من پاداش سرمربی که به صورت معمولی باید از کل تیم بیشتر باشد را نمی‌گیرم. گفتم شرایط فدراسیون بد است. از یک طرف رئیس ندارد و از سوی دیگر یک عده فشار می‌آورند قلعه نویی را بردارید تا اساسنامه فدراسیون را تایید کنیم. باید نگاه به مربی ایرانی هم اخلاقی و عادلانه باشد.

او افزود: البته ارتباط با مربیان خارجی خوب است. خود من از روزی که کارم را به عنوان سرمربی شروع کردم سعی داشتم از مربیان خارجی در کادرم استفاده کنم و همین الان هم در تیم سپاهان ۲ دستیار خارجی دارم. بار‌ها به کلاس‌های مربیگری در خارج از کشور رفته و ۲ ماه کنار تیم بایرلورکوزن آلمان بودم، اما قبول دارم که نگاه به ایرانی‌ها خوب نیست.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
بدبخت سلبریتی ها
فوتبالی ها از اونا بدترند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
بنظر من اقای قلعه نوعی بهترین سرمربی ایرانیست
Iran (Islamic Republic of)
Omid
۱۵:۴۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
دمتگرم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۰۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
اقای قلعه نویی داور هیچ ۵۰ ۵۰ واسه شما سوت نزد،مهدی کیانی نباید نیمه اول اخراج میشد؟با این همه بازیکن تیمت فقط اوت دستی میندازه
نتیجه بازی های شما توی هیات رفیقات تعیین میشه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
هرکس امیرو قبول نداره
United States of America
علی محرابی لیشتر
۱۴:۲۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
درود امیر فوتبال ایران. بزرگی و بزرگ خواهی ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
انشاء الله امیر خان دوباره تو استقلال ببینیمت.
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۳:۲۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
قدرتمندترین فوتبال ایران امیر قلعه نویی هستش
Iran (Islamic Republic of)
اندی
۱۲:۵۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
مبارک امیر وسپاهان باشد .خودمانیم داورحال پرسپولیس را گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
احسنت به سپاهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۴۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
امیر خان // دمت گرم //
آخرین اخبار