کیهانی از افزایش ۵۰۰ تومانی ذرت در بنادر شمالی خبر داد و گفت: این امر منجر به افزایش ۴۰ درصدی هزینه‌های تولید شده است.

حسین کیهانی مدیر عامل تعاونی‌های کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی اظهار کرد: با توجه به عدم تخصیص ارز به موقع به واردکننده، نوساناتی در حوزه نهاده‌ها صورت گرفته است.

وی از افزایش ۵۰۰ تومانی ذرت در بنادر شمالی خبر داد و گفت: قیمت هر کیلو ذرت از یک هزار و ۳۵۰ به یک هزار و ۸۵۰ تومان رسیده که این امر منجر به افزایش ۳۷ تا ۴۰ درصدی هزینه‌های تولید شده است.

کیهانی ادامه داد: از زمانیکه علوفه را از اختیار وزارت جهاد کشاورزی خارج کردند و اختیارات بازرگانی وزارت جهاد را به صمت دادند، این نوسانات در حوزه نهاده‌ها اتفاق افتاد چرا که وزارت صمت تخصصی نیست و از حوزه دامپروری اطلاع ندارند.

به گفته این مقام مسئول، با واگذاری وظایف وزارت جهاد به وزارت صمت و عدم تخصیص به موقع ارز به واردات علوفه نوساناتی را در بازار ایجاد کرده که امیدواریم در ماه‌های آتی از این بحران جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید: نان خشک جایگزین سبوس در واحد‌های دامداری شد/ صادرات بیش از یک میلیون تن محصولات لبنی


وی با اشاره به دلایل افزایش ۴۰ درصدی قیمت سبوس گفت: اتخاذ تصمیمات نادرست وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار را دلیل اصلی افزایش ۴۰ درصدی قیمت سبوس در خرداد اعلام کرد، در حالیکه اواخر سال گذشته قیمت این محصول ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته بود.

کیهانی ادامه داد: با توجه به نامه نگاری دامداران به رئیس جمهور و درخواست کمک از ایشان و ورود رئیس جمهور و معاون امر به این حوزه قیمت سبوس در جلسه ستاد تنظیم بازار در تاریخ ۳۰ شهریور از یک هزار و ۲۵۰ به یک‌هزار تومان کاهش یافت که این امر در تعدیل هزینه های تولید و بار مالی دامداران تاثیر گذار است.

مدیر عامل تعاونی‌های کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان در پایان تصریح کرد: از مسئولان امر تقاضا داریم که امور مربوط به نهاده‌های دامی را به وزارت جهاد برگردانند و در غیر این صورت به سبب اتخاذ تصمیمات نادرست وزارت صمت شاهد نابودی صنعت دامپروری کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

ضرورت واگذاری امور مربوط به نهاده های دامی به وزارت جهاد کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۲:۳۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
ذرت حدود 2200 به دست ما میرسه یک فکری بردارید
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۲:۳۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
مسئولان معتقدند که قیمت با نوساناتی در بازار روبرو شد اما با ورود پشتیبانی و توزیع از انبارهای استانی تا حدودی قیمت متعادل شده است اما هنوز با نرخ مصوب فاصله دارد.
آخرین اخبار