هفتاد درصد از دانش‌آموزان پایه دهمی خراسان شمالی امسال در رشته‌های نظری انتخاب رشته کرده‌اند و بر این اساس، اهداف مورد نظر برای هدایت تحصیلی تا حدی محقق نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علیرضا زارع رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۱۱ هزار و ۹۷۴ دانش آموز پایه نهم استان سال تحصیلی گذشته انتخاب رشته کردند که شامل پنج هزار و ۸۱۱ نفر دختر و ۶ هزار و ۱۶۳ نفر پسر هستند و تاکنون بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز پایه دهمی، ثبت نام کرده اند.

زارع با بیان اینکه آمار دانش آموزن پایه دهم هنوز نهایی نشده است افزود: هدف و رویکرد ما، توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی است و تا پایان برنامه ششم توسعه، باید نیمی از دانش آموزان متوسطه، به هنرستان‌ها هدایت شوند.

او اظهار کرد: همچنان رشته‌های نظری مورد اقبال خانواده‌ها و دانش آموزان است و در استان هم آمار دانش آموزان رشته‌های نظری در پایه دهم امسال، بالاتر از هنرستان‌ها است.

او با بیان اینکه امسال ۶ هزار و ۶۴۳ نفر کلاس دهمی در شاخه نظری ثبت نام کرده اند گفت: ۵۷۵ نفر در رشته ریاضی و فیزیک، دوهزار و ۵۶۸ نفر در رشته علوم تجربی، سه هزار و ۴۰۸ نفر در رشته علوم انسانی و مابقی در رشته معارف ثبت نام کرده اند و هزار و ۲۴۵ نفر در رشته‌های کاردانش و هزار و ۶۴۲ نفر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای جذب شده اند.

زارع افزود: بر این اساس تاکنون ۷۰ درصد دانش آموزان کلاس دهمی استان در رشته‌های نظری و ۳۰ درصد در رشته‌های هنرستانی ثبت نام کرده اند.

او با اشاره به اینکه پارسال ۳۶ درصد از دانش آموزن پایه دهم، در هنرستان‌ها ثبت نام کرده بودند افزود: امسال ثبت نام دانش آموزان رشته علوم انسانی به میزان قابل توجهی زیاد شده است و نسبت به سال گذشته، یک و نیم برابر شده است البته علت آن افزایش ظرفیت پذیرش در این رشته در پایه دهم است.

زارع گفت: اکنون تجهیزات و امکانات در هنرستان‌های استان خوب و مناسب است و تلاش داریم تا ظرفیت‌های موجود در هنرستان‌ها بیشتر به خانواده‌ها و دانش آموزان معرفی شود.

بر اساس این گزارش، ۱۶۵ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار مدرسه خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ ر

ثبت‌نام ۷۰ درصد کلاس دهمی‌های خراسان شمالی در شاخه نظری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.