صلاح قویخا رئیس اداره گرمیان در راس هیاتی در محل فرمانداری قصرشیرین با استاندار کرمانشاه، در خصوص مسایل و مشکلات مرز پرویز خان دیدار و گفتگو کرد.

دیدار استاندار کرمانشاه با رییس اداره گرمیان عراقبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، استاندار کرمانشاه  گفت: مردم استان کرمانشاه با مردم اقلیم کردستان عراق رابطه خوب و صمیمی دارند و مرز رسمی پرویزخان منجر به تحکیم روابط صمیمانه ۲ طرف شده است.

هوشنگ بازوند افزود: همانطور که روابط جمهوری اسلامی ایران با عراق خوب و صمیمی است، استان کرمانشاه و گرمیان عراق نیز رابطه‌ای عالی در بخش‌های مختلف دارند سعی می‌کنیم برای تسهیل در صادرات و افزایش و تقویت روابط و مبادلات مرزی مشکلات جزیی را رفع کنیم صادرات در مرز‌های ما براساس قوانین گمرکی است و همین قوانین اجازه برطرف کردن مشکلات را به ما می‌دهد.

رئیس اداره گرمیان اقلیم کردستان عراق گفت: مرز رسمی پرویزخان برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد و این مرز در بین سایر مرز‌های عراق با ایران بیشترین اهمیت را دارد و بیشترین کالا از این مرز روانه اقلیم کردستان، جنوب عراق و موصل می‌شود.

صلاح قویخا گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در روز‌های سخت و مراحل حساس حمایت‌های بسیاری را از مردم اقلیم کردستان عراق به عمل آورده و با آغوش باز ما را پذیرا بوده، از این رو دست دوستی ما به سوی جمهوری اسلامی ایران دراز است دولت اقلیم بنا به دستور هیات وزیران عراق درصدد بازگشایی مرز تیله کوه برای صادرات کالا است.

انتهای پیام/ز


 

استاندار کرمانشاه با رییس اداره گرمیان عراق دیدار کرد 

برچسب ها: عراق ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.