نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت : این شهرستان با ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق، دارای ۲ مرز رسمی و فعال و با موقعیت راهبردی است که با ایجاد زیرساخت‌های مناسب هم اکنون در ارتقای وضعیت معیشت مرزنشینان و همچنین امنیت پایدار نقشی بسیار مهم دارند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،تاتار نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت : مرز رسمی پرویزخان در قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه کردستان عراق قرار دارد.

او گفت : کالا‌های صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین به مناطق کردنشین عراق به ویژه شهر‌های کلار، سلیمانیه و همچنین خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

فرماندار قصرشیرین گفت: پرویزخان اکنون یکی از مرز‌های راهبردی و مهم کشورمان است که ۵۴ درصد صادرات غیرنفتی ایران به عراق را به خود اختصاص داده و نقش کلیدی و حیاتی در جذب بازار این کشور همسایه دارد.

تاتار افزود: مرز پرویزخان که در مسیر راه ابریشم قرار دارد، نزدیکترین راه ارتباطی از طریق عراق و سوریه به طول ۹۰۰ کیلومتر به کشور‌های اروپایی است و اکنون که عراق در زمینه زیرساخت‌ها و اقتصاد وضعیت خوبی ندارد، بهترین مسیر برای سرمایه گذاری در این کشور و کردستان عراق است.

او گفت : روزانه ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون کالا‌های صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و همچنین ۵۰۰ دستگاه کامیون کالا از طریق مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی عراق (بخش مرکزی) صادر می‌شود.

فرماندار قصرشیرین گفت: همچنین روزانه به طور میانگین ۶۰۰ دستگاه تانکر سوخت رسان عراقی و ایرانی از مبدا اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان به مقصد بنادر جنوبی کشورمان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

تاتار گفت: ۱۹۸ میلیون دلار کالا در سه ماه اول سال جاری از مرز‌های پرویزخان و خسروی این شهرستان به عراق صادر شد که وزن کالا‌های صادر شده در این مدت ۳۷۳ هزار تن و شامل سیمان خاکستری، کیک و بیسکوئیت، کولر آبی، هندوانه، لبنیات، لوازم ساختمانی و میوه و تره بار است .

 

 

انتهای پیام/د

وجود ۲ مرز رسمی و فعال و با موقعیت راهبردی

 

برچسب ها: صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.